فونیکسریمکسبهتام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

استاندارد سازی سوخت به کُندی پیش می‌رود

عصر خودرو- میرسلیم گفت: سرعت ارتقای کیفیت سوخت به آرامی جلو می رود، به عنوان مثال از سال ۹۰ قرار بود به استاندارد یورو چهار در سوخت برسیم، اما این رویه با کندی مواجه شده است.

استاندارد سازی سوخت به کُندی پیش می‌رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه بازدید از پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد گفت: جایگاه سازمان ملی استاندارد در کشور خیلی مهم است و همه ارگان ها و دستگاه ها باید از این نهاد پیروی کنند.

    میرسلیم تصریح کرد: در جلسه ای که با رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد، شرایط سازمان استاندارد و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند بررسی و مقرر شد تا همه دستگاه ها برای رفع موانع موجود تلاش کنند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تلاش‌های خوبی در سازمان استاندارد برای ایجاد استانداردهای جدید و تدوین آنها و معیار‌های این حوزه در حال انجام است که در نهایت به ارتقای کیفیت خدمات و کالا‌ها منجر می‌شود.

    وی اظهار کرد: برای اجرای قوانین استاندارد تنها اقدامات سازمان ملی استاندارد کافی نیست و سایر دستگاه‌ها و مردم نیز باید در این زمینه تلاش کنند.

    میرسلیم در خصوص وضعیت استاندارد سوخت گفت: بخش پالایش فعالیت‌های خوبی را برای ارتقای کیفیت سوخت انجام داده است و سازمان استاندارد هم نظارت های به موقعی بر این موضوع دارد اما سرعت ارتقای کیفیت سوخت به آرامی جلو می رود، به عنوان مثال از سال 90 قرار بود به استاندارد یورو چهار در سوخت برسیم، اما این رویه با کندی مواجه شده است.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص کیفیت خودروهای داخلی تصریح کرد: برای ارتقای استاندارد خودرو‌ها نیز اقداماتی صورت گرفته، اما بهبود کیفیت خودرو‌ها بدون ارتقای سوخت به نتیجه نمی‌رسد. فعالیت‌هایی برای ارتقای سوخت و خودرو انجام شده است، اما درخصوص اینکه تا چه حد این زنجیره موفق عمل کرده نمی‌توان به طور قطعی نظر داد.

    وی ادامه داد: نباید فراموش کرد برای ارتقای کیفیت خودرو‌های تولیدی به تولیدکنندگان خارجی وابسته هستیم، زیرا ایجاد برخی تجهیزات تخصصی در داخل کشور صرفه اقتصادی ندارد.

    میرسلیم توضیح داد: بدون شک تحریم‌ها مانعی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در حوزه استاندارد سازی خودرو و سوخت است که با دور زدن تحریم‌ها و استفاده از توان مراکز علمی می‌توان تا حدی این مشکل را برطرف کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو