فونیکسریمکسبهتام

معاون مالی سایپا:

پیش‌بینی سود ۹۳ میلیارد تومانی سایپا کاشان در سال جاری

عصر خودرو : معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا از معافیت مالیاتی ۱۰ ساله سایت سایپا کاشان و تاثیر قابل توجه این موضوع بر سودآوری این شرکت خبر داد.

پیش‌بینی سود ۹۳ میلیارد تومانی سایپا کاشان در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا حسن امیری اظهار کرد: سودآوری گروه سایپا از ناحیه فعالیت سایت سایپا کاشان در دو سال اخیر قابل توجه بوده که دلیل آن نیز اولویت دهی به ایجاد زیرساخت های تولیدی جهت تولید محصول و سپس استفاده از ارزش افزوده ناشی از آن برای توسعه شرکت بوده است.


    وی با بیان اینکه در سال گذشته همزمان با اجرای فعالیت های زیرساختی در سایپا کاشان پروژه تولید تیبا نیز در این شرکت به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: در سال 1389 توانستیم بخش عمده ای از ظرفیت کارخانه را عملیاتی کرده و در سال 1390 به ظرفیت اسمی برسانیم که این موضوع منجر به بازگشت سرمایه سریع در این شرکت شده است. امیری ادامه داد: یکی از مزایای اصلی سایپا کاشان مدیریت و کاهش بخشی از هزینه های لجستیک از طریق مکان یابی مناسب است، ضمن آنکه اجرای فازهای بعدی سایپا کاشان نیز باعث کاهش بیشتر قیمت تمام شده تولید و سودآوری بیشتر خواهد شد. معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: در حال حاضر سرمایه این شرکت بعد از افزایش سرمایه صورت گرفته حدود 250 میلیارد تومان و حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در آن نیز حدود450 میلیارد تومان است، ضمن آنکه تسهیلات ارزی آن تماما تسویه شده و ما به هیچوجه درگیر نوسانات ارزی در سال گذشته نشدیم.


    وی با بیان اینکه موضوع معافیت مالیاتی برای سایپا کاشان به دلیل محروم بودن منطقه مورد تایید قرار گرفته و این شرکت از معافیت مالیاتی 10 ساله برخوردار شده است، تصریح کرد: در سال 1388 سود فعالیت های این شرکت حدود 40 میلیارد تومان و در سال 1390 نیز 88 میلیارد تومان بوده و در بودجه 1391 نیز سود این شرکت 93 میلیارد تومان پیش بینی شده است؛ ضمن آنکه استراتژی ما در عملکرد سال مالی 1390 و 1391 توزیع حداکثری سود است. امیری همچنین در خصوص دلیل واگذاری بخشی از سهام سایپا کاشان در فرابورس اظهار کرد: کمیته واگذاری در سطح گروه خودروسازی سایپا شکل گرفته و با اختیارات هیات مدیره سهام آن واگذار می شود. در این جلسات شرکت های گروه با توجه به میزان اهمیت استراتژیک آنها طبقه بندی شده اند.


    وی ادامه داد: نظر کمیته واگذاری عرضه بخشی از سهام سایپا کاشان در بورس بوده است تا فازهای بعدی توسعه این شرکت از طریق این منابع اجرا شود.


    \\\\\\\\">به گفته معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا، قرارداد سایت سایپا کاشان با گروه خودروسازی سایپا پنج ساله است، ضمن آنکه کارمزد سایپا کاشان از ناحیه تولید محصولات قابل بازنگری است، به گونه ای که در سالهای آینده ممکن است کارمزد این شرکت از تولید محصولات افزایش یابد.
    کرمان موتوراکستریم