فونیکسریمکسبهتام

خودروهای های پرنده از خودروهای الکتریکی سبقت می گیرند

عصر خودرو- پژوهش های جدید نشان می دهد که به زودی خودروهای پرنده از خودروهای الکتریکی سبقت می گیرند. درواقع پژوهش های جدید نشان می دهد که خودروهای پرنده در سفرهای بلند مدت برتر از اتومبیل های گازی و الکتریکی عمل می کنند.

خودروهای های پرنده از خودروهای الکتریکی سبقت می گیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از انتخاب، اگرچه خودرو های پرنده تا حد زیادی به وضعیت آب و هوا وابستگی دارند، اما فراموش نکنیم که دنده هوایی زدن یک گزینه عالی برای فرار از ترافیک محسوب می شود. سفر هوایی نیازمند مقدار بسیار زیادی انرژی ، زیرا شما باید جسمی سنگین را در هوا بلند کنید و آن را در هوا نگه دارید، اما این فرایند باعث می شود شما با سرعت بیشتری به مقصد برسید.

    پژوهشگران دانشگاه میشیگان معتقدند سفر هوایی می تواند زمینه ساز صرفه جویی در مصرف انرژی نیز باشد.نواف فوربوش مدیر این پروژه پژوهش  می گوید: " مدل ما نشان دهنده روند کلی در فضای خودروهای الکتریکی ساده و خودروهای پرنده است و از پارامترهای مختلفی از مطالعات متعدد و طرح های خودروهای پرنده را بررسی کرده است. خودروهایی که هر یک بر حسب وزن و کارکرد از باتری و سطح انرژی متفاوتی استفاده می کنند."

    همانطور که ممکن است تصور کنید، پرواز برای رفتن به مسیری  یک مایلی یا کوتاه چندان به صرفه نیست. چون به محض این که اوج بگیرید باید مجدد فرود آمده و انرژی خود را صرف همین اوج و فرود می کنید اما در مسیری 100 کیلومتری (حدود 62 مایل) مسائل بسیار متفاوت خواهند بود.

    برای یک سفر 100 کیلومتر، یک مسافر تنها در یک خودرو پرنده 35 درصد انرژی کمتر نسبت به خودروهای گازوئیلی صرف می کند اما این رقم هنوز هم 28 درصد بیشتر از یک خودرو الکتریکی است. در واقع، خودرو پرنده در این زمینه برتر از خودرو گازوئیلی است. 

    شاید تصور کنید این آمار و ارقام یک پیروزی بزرگ را نشان نمی دهد اما بهتر است بدانید که یک ماشین پرنده می تواند مسیری که خودرو الکتریکی یا گازوئیلی طی می کنند با یک چهارم زمان کمتر طی کند. البته این پژوهش فعلا در سطح نظری است اما مطالعات گسترده تر نشان می دهند که این پژوهش می تواند تعمیم داده شود و با بررسی خودروهای پرنده مثل تاکسی پرنده اوبر که در مسیر طراحی قرار دارد نتایجی قطعی تر کسب کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو