فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم

خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شوند

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو در کشور در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود.

امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا - منطقه کرمانشاه، رضا رحمانی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل استان کرمانشاه که امروز (24 فروردین) برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته 950 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد، افزود: امسال هم به مانند ماه‌های پایانی سال گذشته، افزایش تولید خودرو را با جدیت دنبال می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید خودرو در کشور به یک میلیون و 200 هزار دستگاه برسد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت خودروسازی و صنایع وابسته به آن از جمله قطعه سازی را از صنایع مهم کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: قرار است خودروسازهای بزرگ کشور که دولت در آن سهام دارد، به تدریج واگذار شود.

    وی در ادامه از نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید یاد کرد و افزود: رونق تولید باید سرلوحه کار همه بخش‌های کشور و حتی مردم قرار گیرد و هرکس در حوزه کاری خود برای رقم زدن رونق تولید تلاش کند.

    رحمانی رونق تولید را معادل برهم خوردن نقشه دشمنان دانست و اضافه کرد: هر واحدی که تعطیل شود یعنی دشمن به موفقیت رسیده است و نباید در عرصه جنگ اقتصادی اجازه چنین اتفاقاتی را بدهیم.

    رحمانی در ادامه به اولویت‌های سال 98 اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مواردی که در سال 98 پیگیری می‌کنیم حوزه معادن و تکمیل زنجیره ارزش افزوده فلزات است.

    وی بر لزوم فعال سازی معادن کوچک تاکید کرد و یادآور شد: با برنامه‌هایی که داریم حوزه معدن امسال دچار تحول اساسی خواهد شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه‌هایی برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی نیز در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بنا داریم این کار را با افزایش تعرفه‌ها انجام دهیم.

    رحمانی همچنین حمایت از حوزه صادرات و تولید را نیز از دیگر اولویت‌های سال 98 برشمرد و خاطرنشان کرد: برای این منظور باید سرمایه در گردش و نقدینگی واحدهای تولیدی تأمین شود. سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی به منزله خون در رگ‌های این واحدها است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از بسته حمایتی دولت برای صنایع سیل زده هم یاد کرد و ادامه داد: علاوه بر کمک‌هایی که برای جبران خسارت این واحدها در نظر گرفته می‌شود، حمایت‌های دیگری از جمله استمهال وام‌ها، معافیت‌های مالیاتی و… نیز پیش‌بینی شده است.

    وی سپس به استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: کرمانشاه می‌تواند از طریق دو بخش صادرات و صنعت خودروسازی به رونق برسد و باید استارت این رونق از هم اکنون زده شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در آمایش سرزمینی صنعت کشور نیز کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های قطعه سازی در نظر گرفته شده، تاکید کرد: باید تا جایی که امکان دارد قطعات مورد نیاز کارخانه خودروسازی کرمانشاه از واحدهای قطعه سازی داخل استان تأمین شود.

    رحمانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دو بخش، کرمانشاه طرح‌های صنعتی قابل توجهی در دست احداث دارد که حدود 138 مورد از آنها پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارد. باید برای راه‌اندازی این طرح‌ها برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی صورت گیرد و ابتدا طرح‌هایی که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند به بهره‌برداری برسد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع واحدهای صنعتی زیرمجموعه شستا در استان کرمانشاه از جمله کارخانه اسید سیتریک هم اشاره داشت و عنوان کرد: جلسه ویژه ملی برای تعیین تکلیف این طرح‌ها برگزار خواهیم کرد.

    وی ضمن ابراز تأسف از رکود کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه، اظهار کرد: این واحد می‌تواند نه تنها نیاز استان، بلکه نیاز کل کشور را تأمین کند و راه اندازی چنین واحدی اکنون بیشتر از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

    رحمانی در پایان گفت: تفاهم نامه‌هایی که در گذشته‌ها برای کمک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در نظر گرفته شد نیز پابرجاست و به همه این تعهدات عمل خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو