فونیکسریمکسبهتام

تردد نا ایمن در شمشک-دیزین

ریزش بهمن جان مسافران را تهدید می کند

عصر خودرو- تردد در محور ناایمن شمشک-دیزین در حالی جان مسافران را تهدید می کند که مسئولین مرتبط این اقدام را غیرقانونی می دانند اما شاهد اقدام عملی برای انسداد محور نیز نیستیم.

تردد نا ایمن در شمشک-دیزین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محور شمشک به دیزین یکی از محورهای برف گیر کشور است، که همیشه در خصوص بازگشایی و یا انسداد آن مخالفان و موافقان بسیاری اظهار نظر می‌کنند.

    اما جدای از دلایلی که موافقان و مخالفان برای انسداد و یا بازگشایی این محور مطرح می‌کنند، باید بدانیم، که جان و سلامتی انسان‌ها و ورزشکاران و مراجعه کنندگان به پیست دیزین بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد.

    این محور با توجه به ایمن نبودن و احتمال به مخاطره افتادن سلامت مردم مدتی است، مسدود بوده اما خبرهای رسیده حاکی است، این محور که از ایمنی کافی برخوردار نیست، بازگشایی شده است.

    بازگشایی این محور در حالی انجام شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، بازگشایی این جاده بدون اخذ مجوزهای لازم از راهداری بوده است.

    ایمنی این جاده در روزهای عادی نیز توسط پلیس راه و راهداری تأیید نمی‌شود، اما این روزها و علی رغم بارش برف شاهد بازگشایی این محور در اقدامی عجیب هستیم.

    یکی از افرادی که از این محور تردد می‌کرد، در این خصوص گفت: در حال حاضر خودروها می‌توانند، یک به یک از محور عبور کنند و مشکلی برای تردد نبوده و این محور مسدود نیست.

    بازگشایی عجیب محور شمشک- دیزین و دلیل آن سوالی بود، که فرماندار شمیرانات در پاسخ به آن  گفت: تصمیم گیری در خصوص باز و یا بسته بودن محور شمشک- دیزین پیرو تفاهمی که در وزارت کشور صورت گرفت، اداره راه است.

    سیاوش شهریور افزود: با توجه به معیارهایی که اداره راه دارد، برای باز و یا بسته بودن این محور باید تصمیم گیری شود.

    محور شمشک-دیزین از نظر اداره کل راهداری استان تهران مسدود است

    مدیرکل راهداری استان تهران به عنوان مرجع تصمیم گیری برای بازگشایی و یا بسته بودن این مسیر اظهار داشت: پس از بارش‌های اخیر بسیاری از نقاط محورهای رودبار قصران به ویژه شمشک سست شده و فروریخته است.

    حیدر نوروزی افزود: با توجه به شیب زیاد و برف گیر بودن منطقه و قوس‌های بسیار تند این مسیر تا اطلاع ثانوی تردد در این محور ممنوع بوده و محور مذکور مسدود است.

    وی گفت: البته امکان دارد، در این منطقه افراد محلی تردد داشته باشند، که برای این تردد نیز حتماً می‌بایست، هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد و برای پیست اسکی دیزین نیز با توجه به جلسات متعددی که در شورای تأمین و معاونت امنیتی استانداری در خصوص پیست مطرح شده بود، اگر قرار باشد، بحث استفاده از پیست مطرح شود، حتماً باید ایمنی لازم توسط خود مسئولین پیست با مسئولیت خود در این محور تردد کنند و در عین حال این محور از نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران مسدود است.

    مدیرکل راهداری اگر محور را غیراستاندار می‌داند اقدام کند

    معاون امنیتی استاندار تهران اما معتقد است، که تشخیص غیراستاندارد بودن محور شمشک-دیزین و یا هر محور دیگری با اداره کل راهداری است و اگر مدیرکل راهداری اعتقاد دارد، این محور غیرایمن است، می‌تواند با هماهنگی با پلیس راه آن را مسدود کند.

    گودرزی  اضافه کرد: گاهی ممکن است، اداره کل اقدام کند، اما موفق به انسداد مسیر نباشد و از استانداری تهران درخواست برای انسداد مسیر کند، که در این صورت ما به موضوع ورود می‌کند، ولی مسئول مستقیم این امر اداره کل راهداری استان تهران است و تاکنون درخواستی در این خصوص از استانداری تهران نداشته است.

    همین 3 ماه پیش و در دی ماه 97 بود، که یکی از عوامل برف روبی پیست دیزین در حین عملیات برف روبی جان خود را از دست داد، اما این محور علی رغم خطر ریزش بهمن و دیگر مخاطرات، بازگشایی شده است، که امید می‌رود، مسئولین مرتبط پیش از وقوع حادثه دیگری نسبت به انسداد آن اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو