فونیکسریمکسبهتام

در راستای حل مشکلات برجای مانده از سیلاب؛

۱۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین از استان مرکزی به لرستان فرستاده شد

عصر خودرو- مدیر کل بحران استانداری مرکزی گفت: ۱۰۰ دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین همچون لودر و... از استان مرکزی به نقاط سیل زده لرستان فرستاده شده است.

۱۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین از استان مرکزی به لرستان فرستاده شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حمید غیاثی عصر شنبه در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برآورد اولیه خسارت‌ها بر اثر بارندگی اخیر در سه بخش زیربنایی، مسکن شهری و روستایی و کشاورزی مبلغ 11 هزار میلیارد ریال است که به وزیر کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

    وی افزود: در پی دریافت اولین هشدار و اخطار توسط هواشناسی، این هشدارها و اخطارها به دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی اعلام شد و بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌های استان مرکزی ساماندهی شد و موضوع استحکام سازی دیوارها، لایروبی مسیل ها و بررسی وضعیت بندها و سدهای خاکی در 1043 مورد توسط دستگاه اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

    وی بیان داشت: با لغو مرخصی‌ها و مأموریت‌های همه مدیران در آماده باش کامل قرار گرفتند و بعد از نخستین بارندگی در استان جلسه‌ای به منظور بررسی و پیگیری و مقابله با بحران سیل تشکیل و در ساعات اولیه هم 500 دستگاه ماشین سنگین شامل لودر، بیل مکانیکی، گریدر و… به صورت آماده باش مهیا شدند.

    غیاثی اضافه کرد: همچنین شهر اراک به چهار منطقه تقسیم شده و چهار گروه مدیریت بحران مجهز و با پیگیری کارها، پای کار قرار گرفتند.

    مدیرکل بحران استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان معین استان لرستان است، تاکنون 8 دستگاه خودروی امدادی، ده دستگاه لودر، پنج دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه بلدوزر، یک دستگاه گریدر، 30 دستگاه کامیون، 27 دستگاه خودروی سبک و سنگین، 5 دستگاه پمپ آب، دو دستگاه پمپ لجن کش، دو دستگاه تانکر آب، 2 دستگاه قایق و… برای کمک به استان لرستان فرستاده شده است.

    وی بیان داشت: هم اکنون استان مرکزی برای مقابله با موج سوم بارندگی‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برد و نقاط حادثه خیز شناسایی و تدابیر لازم اندیشیده شده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط