فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۲۴۷۷»

میزان مصرف بنزین در ایام نوروز اعلام شد

عصر خودرو- پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که میزان مصرف بنزین در ۱۴ روز فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ به ۱۰۷ میلیون لیتر برسد که این پیش‌بینی با توجه به وقوع سیل در برخی از استان‌ها محقق نشد و میزان مصرف بنزین در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

میزان مصرف بنزین در ایام نوروز اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، آمارها نشان می‌دهد که میزان مصرف بنزین در روز نخست فروردین‌ماه، 94 میلیون لیتر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 98 میلیون و 723 هزار لیتر بوده، 4.7 درصد کاهش داشته است. ایرانی‌ها در دوم فروردین‌ماه، 101 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین مصرف کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4.3 درصد افزایش داشته است.

    اما در چهارم فروردین‌ماه شاهد مصرف 94 میلیون و 400 هزار لیتر بنزین بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم 93 میلیون و 383 هزار لیتر 1.1 درصد افزایش داشته است. مصرف بنزین کل ایران در پنجم فروردین‌ماه 95 میلیون لیتر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.9 درصد کاهش داشته است.

    روند کاهشی مصرف بنزین در ایران در ششم و هفتم فروردین‌ماه ادامه یافت و میزان مصرف این فرآورده در این روزها به ترتیب 88 میلیون و 700 هزار لیتر و 90 میلیون و 900 هزار لیتر بوده که در مقایسه با ششم و هفتم فروردین‌ماه سال 1377 به ترتیب 7.3 درصد و 12.9 درصد کاهش داشته است. میزان مصرف بنزین در هشتم فروردین‌ماه 101 میلیون و 600 هزار لیتر بوده و میانگین مصرف از ابتدای سال تا هشتم فروردین‌ماه 95.88 هزار لیتر بوده است.

    از سوی دیگر، ایرانی‌ها در نهم فروردین‌ماه 89 میلیون لیتر بنزین مصرف کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که مصرف بنزین در ایران در دهم فروردین‌ماه با افزایش 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 106 میلیون و 300 هزار لیتر رسید.

    روند کاهشی مصرف بنزین در روزهای پایانی نوروز

    میزان مصرف بنزین از یازدهم تا چهاردهم فروردین‌ماه روند کاهشی را طی کرد و در یازدهم این ماه به 99 میلیون و 500 هزار لیتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.5 درصد کاهش داشته است.

    ایرانی‌ها در روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم ماه جاری به ترتیب 92 میلیون و 100 هزار لیتر، 75 میلیون و 600 هزار لیتر و 85 میلیون و 100 هزار لیتر بنزین مصرف کردند که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 2، 2.2 و 1.9 درصد کاهش داشته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو