فونیکسریمکسبهتام

بخشدار معمولان تاکید کرد:

اولویت "معمولان"؛ بازگشایی راه‌های ارتباطی

عصر خودرو- بخشدار معمولان با بیان اینکه آب این منطقه طی امروز وصل خواهد شد، نیاز فوری معمولان را بازگشایی راه‌های ارتباطی برای انتقال آذوقه و اقلام امدادی عنوان کرد.

اولویت "معمولان"؛ بازگشایی راه‌های ارتباطی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حبیب‌الله موسوی با بیان اینکه از روز یکشنبه و دوشنبه بارندگی شدید و طغیان روخانه‌ها، خسارت زیادی به ویژه به زیرساخت‌ها وارد کرد، گفت: به دنبال این سیل حدود 500 خانه از شهر معمولان دچار آب گرفتگی و 200 خانه روستایی نیز تخریب شدند.

    وی با اشاره به اینکه هشت پل ارتباطی معمولان نیز براثر سیل تخریب شده است، اظهار کرد: به دنبال تخریب این پل‌ها ارتباط معمولان با پل دختر و مرکز استان قطع شده است.

    بخشدار معمولان با اشاره به اینکه عمده خسارت به آب، برق، گاز شهری و روستایی و جاده‌ها بوده است، تصریح کرد: وضعیت امدادرسانی دیروز از طریق بالگردهای ارتش و هلال احمر خوب بود، اما امروز با مقداری وقفه رو به رو شده است که انتظار داریم امدادرسانی با سرعت انجام شود.

    موسوی با اشاره به اینکه اولویت امدادرسانی در معمولان، برقراری خط ارتباط شهر معمولان با خرم آباد و پلدختر است، ادامه داد: مشکل راه دسترسی معمولان هنوز حل نشده و روستاها به دنبال تخریب پل‌ها، ارتباط‌شان قطع شده است. درحال حاضر امدادرسانی تنها از طریق هوایی انجام می‌شود و انتظار داریم هر چه زودتر این مشکل را حل کنند تا بتوانیم آذوقه وارد منطقه کنیم. خیرین بسیاری تماس گرفتند و سبد غذایی آماده کردند که می‌خواهند به این منطقه بیاورند اما به دلیل نبود دسترسی این اقلام در خرم آباد دپو شده است.

    وی با اشاره به اینکه تعدادی از مسافرین نوروزی که به معمولان آمده‌اند، گرفتار شده‌اند و امکان خروج از منطقه را ندارند، گفت: مشکل اصلی ما بحث راه و دسترسی است و به هر شکلی مشکل راه دسترسی را حل کنند و بتوانیم مردم گرفتار را خارج کنیم. بعد از وقوع سیل داخل شهر معمولان آب و برق و گاز قطع شد، اما الان فقط مشکل آب داریم که گفته شده تا چند ساعت دیگر برطرف خواهد شد. در شهر معمولان در نقاط مختلفی از طریق منابع مختلف ذخیره‌سازی کردیم و آب ذخیره شده نیز آب سالم و بهداشتی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم