فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۱۵۴»

جشنی برای هوای زرد پایتخت

عصر خودرو- در حالی که پایتخت در بیست و یکمین روز آخرین ماه سال ۱۳۹۷، شاخص هوای ۹۳ را تجربه می کرد و تمامی خیابان های منتهی به میدان ولیعصر(عج) شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین بود، شهرداری «جشن مردمی به شکرانه یک سال هوای سالم» را در ایوان انتظار همین میدان برگزار کرد.

جشنی برای هوای زرد پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، همین سال گذشته بود که پایتخت هشت روز هوای ناسالم برای تمامی گروه ها را تجربه کرد و به همین دلیل هم روزهای تعطیلی را برای دانش آموزان و سپس همه اقشار ساکن تهران و در نهایت تعطیلی ادارات رقم زد.

    همین هوای آلوده تهران هم بود که موجب شد تا مدیریت شهری طرح های گوناگون ترافیکی را از طرح زوج و فرد و محدودیت تردد اعمال کند، موضوعی که طی ماه های گذشته هم بحث های مختلفی را به دنبال داشت.
    اما این روزها پس از آنکه شهرداری یک هفته جشن درختکاری برگزار و با عناوین مختلف اقدام به کاشت هزاران اصله نهال در نقاط مختلف پایتخت کرد، تصمیم گرفت تا جشنی هم به مناسبت شکرگزاری بابت سپری کردن زمستانی بدون آسمان سرخ رنگ را برگزار کند.
    کسانی که سری به سامانه کنترل کیفیت هوای پایتخت زده باشند به حتم با مفهوم سبز، زرد، نارنجی و قرمز که به ترتیب نشانه هوای «پاک»، «سالم»، «ناسالم برای گروه های حساس» و «ناسالم برای همه گروه ها» است، آشنا شده اند.
    بر اساس اطلاعات همین سامانه، آسمان تهران امسال 28 روز یعنی دو برابر سال 96 سبز بود در حالی که سه شنبه های بدون خودرو، رنگ دوچرخه های نارنجی هوشمند شهرداری را گرفت و حتی پلیس راهنمایی و رانندگی(راهور) هم تمامی خودروهای سطح شهر را ملزم به دریافت تاییدیه معاینه فنی کرد.
    از سویی کودکان تلاش می کردند روی صفحه منچ نقاشی شده ایوان انتظار نقش مهره را بازی کنند و تاس یونولیت را می انداختند و آن طرف ایوان هم گروهی از جوانان روی صفحه «مار و پله» که حالا شده بود «خودروی آلاینده و پله» مهمان جشن مردمی شهرداری بودند.
    یک سو سید محسن پور سید آقای معاون خدمات ترافیک شهرداری در حال تماشای کارهای هنری به نمایش درآمده در ایوان انتظار بود و از سوی دیگر محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار پایتخت به هر یک از برنامه هایی که در حال اجرا بود سر می زد و حواسش را جمع کرده بود مبادا به حس شنوایی و لذت شنیداری حاضران با خارج نواختن و خواندن لطمه ای وارد شود.
    البته پور سید آقایی دقایقی در برنامه رادیویی در شهر هم حاضر شد و ابراز کرد که مصداق واقعی از تو حرکت از خدا برکت را دیدیم، از معاینه فنی خودروها گرفته تا مطالعات بسیار برای طرح کاهش ترافیک، خون دل خوردیم تا اکنون چهره پایتخت را اینگونه ببینیم.
    به هر صورت عصر بیست و یکمین روز آخرین ماه سال 1397، ایوان انتظار میدان ولیعصر(ع) صدای ساز و دهل نوازندگان کُرد را تجربه کرد و از صدای دف نوازی یکی از آنان یک دل سیر همراه مردم حاضر در محوط لذت برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو