فونیکسریمکسبهتام

تصمیم وزارت راه برای افزایش ۲۰ درصدی بلیت اتوبوس لغو شد

عصر خودرو- در حالی که معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۲۰ درصدی بلیت اتوبوس در نوروز ۹۸ و پس از آن خبر داده بود، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از لغو این تصمیم در نشست دیروز کمیسیون خبر داد.

تصمیم وزارت راه برای افزایش ۲۰ درصدی بلیت اتوبوس لغو شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، در حالی که عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه همایش مدیران کل راهداری استان‌ها در 9 اسفند در جمع خبرنگاران، افزایش 20 درصدی بلیت اتوبوس در ایام نوروز 98 و سپس ادامه این وضعیت در ماه‌های پس از آن را اعلام کرد، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، دیروز از لغو این تصمیم سازمان راهداری خبر داد و گفت که افزایش 20 درصدی قیمت فقط برای ایام عید خواهد بود و بعد از تعطیلات، نرخ بلیت به قیمت قبل بازمی گردد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی پیشتر درباره قیمت بلیت اتوبوس در سفرهای نوروزی گفته بود: با همکاری انجمن‌های صنفی و تشکل‌های حرفه‌ای شرکت‌های حمل و نقل مسافر، قرار است 20 درصد به قیمت بلیت اتوبوس افزوده شود که این اعمال قیمت از 25 اسفند امسال تا 16 فروردین 98 ادامه خواهد یافت؛ با توجه به افزایش هزینه نگهداری اتوبوس و رسیدن قیمت هر دستگاه اتوبوس به 1.5 میلیارد تومان در نظر داریم تا این 20 درصد افزایش قیمت بلیت اتوبوس پس از تعطیلات نوروز نیز ادامه داشته باشد.

    با این وجود، صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس دیروز در گفتگو با یکی از رسانه‌ها، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و قطعات، قرار است که نرخ بلیت اتوبوس حدود 20 درصد افزایش پیدا کند. البته اعضای کمیسیون عمران مجلس نسبت به موضوع افزایش قیمت بلیت اتوبوس واکنش نشان داد و در نشست روز دوشنبه، با حضور مسئولان مربوطه دلایل افزایش قیمت را مورد بررسی قرار داد.

    وی تصریح کرد: طی هفته‌های گذشته این موضوع اعلام شده بود که نرخ بلیت اتوبوس برای کل سال 98 حدود 20 درصد افزایش خواهد داشت؛ اما در نشست روز دوشنبه (دیروز) کمیسیون مقرر شد که افزایش 20 درصدی تنها محدود به ایام عید باشد، یعنی آنکه قیمت بلیت از 25 اسفند ماه سال 97 تا 17 فروردین 98 افزایش یافته و پس از آن به قیمت قبل باز خواهد گشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو