فونیکسریمکسبهتام

تراکتور ملی تولید می‌شود

عصر خودرو: مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: تراکتور ملی با همکاری سه جانبه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، دانشگاه تبریز و محیط زیست تولید می‌شود.

تراکتور ملی تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایرنا ابوالفتح ابراهیمی اظهار کرد: این محصول مشترک ملی و با قابلیت و تکنولوژی روز دنیا برای تامین نیاز داخلی و خارجی تولید و به متقاضیان ارایه می شود.

    وی افزود: با توجه به پایه و تکنولوژی مشترک در محصول تراکتور، تراکتور ملی نیز به منظور استفاده در تمام بخش ها و توان ها از 37 اسب بخار تا 180 اسب بخار و تراکتورهای سبک و سنگین طراحی و تولید می شود.

    ابراهیمی گفت: تراکتور ملی تمام استانداردها و ویژگی های بهینه تراکتورهای دنیا را خواهد داشت و در طراحی و تولید آن از نظر سخت افزاری و نرم افزاری از دانش و علم اساتید دانشگاه استفاده خواهد شد.

    وی با اشاره به مزایای تولید تراکتور ملی با استفاده از دانش و علم دانشگاه در اقتصاد گفت: عرضه این محصول به بازار که پشتوانه علمی و دانش روز دنیا را داشته باشد و متناسب با آب و هوای مناطق مختلف، با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر به صورت قطع مزیتهای اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.


    رییس دانشگاه تبریز نیز در این باره گفت: طرح تحقیقاتی و مطالعاتی تولید تراکتور ملی در گروه ماشین آلات صنعتی دانشگاه تبریز به اتمام رسیده و برای اجرا و عملیاتی کردن آن مذاکرات و هماهنگی های لازم با متخصصان و مهندسان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران انجام شده تا ضمن تبادل دانش و تجربه موجود بین حوزه دانشگاه و صنعت روند اجرای آن طی شود.

    سید محمدتقی علوی زمان اتمام و تکمیل این پروژه را 36 ماه اعلام کرد و گفت: این طرح در چهار فاز تعریف شده و پیش بینی می شود تا 36 ماه آینده شاهد تولید محصول نمونه تراکتور ملی باشیم.


    وی ارتباط صنعت و دانشگاه را برای تمام حوزه های علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مفید عنوان کرد و گفت: این ارتباط با پیشگامی تراکتورسازی در سال گذشته اکنون به تمام کشور تسری یافته و دانشگاه تبریز با بسیاری از مجموعه های صنعتی کشور به منظور رسیدن به اهداف مشترک همکاری دارد.


    مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی هم که به عنوان متولی حوزه محیط زیست استان به همکاری برای تولیدات محصول مشترک با دارا بودن استانداردهای زیست محیطی تاکید داشت، گفت: محیط زیست آمادگی کامل برای همکاری با مجموعه ها برای تولید محصولاتی با استانداردهای زیست محیطی را دارد و تاکنون نیز این همکاری با تمام واحدهای صنعتی از جمله تراکتورسازی ایران صورت گرفته است.


    بیوک رییسی با تقدیر از اقدامات و فعالیت های موثر گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در حفظ استانداردهای زیست محیطی اظهار کرد: با همکاری دانشگاه ها و واحدهای صنعتی شاهد کاهش بسیاری از موارد آلایندگی در حوزه صنعت بودیم.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو