فونیکسریمکسبهتام

هر ۲۰ ثانیه یک خودرو در ایران تولید می‌شود

عصر خودرو: در سال ۱۳۹۰ به ‌طور متوسط هر ۲۰ ثانیه یک دستگاه خودرو در کشور تولید شد.

هر ۲۰ ثانیه یک خودرو در ایران تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، براین اساس در سال گذشته درمجموع یک میلیون و 641 هزار و 53 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد. این میزانتولید نسبت به سال 1389 رشد 2.4 درصدی را نشان داد. به این ترتیب در سال گذشته هر 19.2 ثانیه یک بار یک دستگاه خودرو در کشور تولید و روانه خیابانها و جاده ها شد.


    در سال گذشته همچنین تولید خودروهای سواری با افزایش 3.9 درصدی بالغ بر یکمیلیون و 412 هزار و 220 دستگاه شد. به این ترتیب در سال 1390 به طور متوسط هر 22ثانیه یک بار یک دستگاه خودرو سواری در کشور تولید و روانه خیابانها شد.


    در حال حاضر پیش بینی می شود که تعداد خودروهای موجود در کشور از مرز 14 میلیوندستگاه فراتر رفته است.


    پیشتر رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرده بود که در ابتدای سال 1380 تعدادخودروهای موجود در کشور چهار میلیون دستگاه بود که این رقم هم اکنون از مرز 14میلیون دستگاه فراتر رفته است. به گفته سردار مومنی پیش بینی می شود تعداد خودروهایموجود در ایران طی دهه آینده دو برابر شود.


    رئیس پلیس راهور ناجا همچنین گفته بود که در کشورهای همتراز به ازای هر هزارنفر حدود 400 دستگاه خودرو وجود دارد که این تعداد در کشور ما 160 دستگاه خودرواست. پیش بینی می شود تعداد خودروهای موجود در ایران در دهه آینده به 400 دستگاه بهازای هر هزار نفر برسد.

    کرمان موتوراکستریم