فونیکسریمکسبهتام

حناچی تاکید کرد؛

خیابان کامل باید در تهران محقق شود

اولویت با پیاده‌ها است

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: اولویت تردد در مراکز شهر با پیاده ها است. همچنین تحقق خیابان کامل که مورد تائید شورای شهر است، یکی از ارمان های قابل توجه است که ما باید به سمت تحقق پذیری آن برویم.

خیابان کامل باید در تهران محقق شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، پیروز حناچی در نشست راه های تحقق TOD در شهر تهران که ظهر امروز در سالن ایران زمین برگزار شد با تشکر از شورای شهر تهران که بر اساس وعده هایی که به مردم داده شده اولویت های خود را تغییر و بر اساس همین تغییر رویکردها، به موضوعات می پردازند، گفت: این تغییر رویکرد در شرایط اقتصادی کنونی قابل تقدیر است هرچند اجرای TOD کار پرهزینه ای نیست اما اراده می خواهد و همراهی مردم را.

    شهردار تهران با بیان اینکه تهران فقط برای خودروها نیست گفت: مهمترین اقدام برای زندگی بهتر شهروندان، افزایش امنیت و سلامت آنها است. تعداد روزهای آلوده در طول سال و مقایسه آن با استانداردهای جهانی چند پیام را به ما می دهد که باید چند نکته اصلی مانند میزان استفاده ازخودروهای شخصی، موتورهای کاربراتوری، تردد ماشین های سنگین بدون معاینه فنی را مورد بررسی قرار دهیم.

    حناچی با اشاره به اینکه افزایش آلاینده ها در روزهای تعطیل در زمانی که تردد خودروهای سنگین آزاد می شود یک پیام دارد و آن این است که در خصوص معاینه فنی خودروهای سنگین دچار چالش هستیم، افزود: ما باید برای حل مشکلات آلودگی هوا و ترافیک، سیاست های پیوسته ای را عمل کنیم.

    وی با بیان اینکه باید بتوانیم سهم پیاده ها را در شهر افزایش دهیم، گفت: اولویت تردد در مراکز شهر با پیاده ها ست. همچنین تحقق خیابان کامل که مورد تائید شورای شهر است، یکی از ارمان های قابل توجه است که ما باید به سمت تحقق پذیری آن برویم اما اجرایی شدن خیابان کامل در خیابان هایی که شکل گرفته دشواری هایی دارد. هرچند که باید به این سمت حرکت کرد.

    شهردار تهران با اشاره به سفری که یکی از مدیران حمل و نقلی شهر پاریس به ایران داشت، گفت: یکی از خیابان های اصلی این شهر شانزلیزه با وجود عرض زیاد سنگ فرش شده است. پیام این اتفاق این است که اولویت با پیاده ها است هرچند امکان استفاده خودرو نیز باشد و خودروها باید به خاطر عبور عابران پیاده سرعت خود را به زیر 30 کیلومتر کاهش دهند.

    حناچی از این مدیر ترافیکی نقل کرد که در پاریس هیچ محدودیتی برای تولید خودروها وجود ندارد و 13 میلیون خودرو پلاک می شود اما کسانی که از خودروی شخصی استفاده می کنند نقره داغ می شوند و باید ساعتها در ترافیک بمانند و عبور وسایل حمل و نقل عمومی را نظاره کنند.

    وی تاکید کرد: ما نیز باید از مدهای ترکیبی در حوزه حمل و نقل استفاده کنیم. باید به دنبال مدهایی مانند بی آر تی باشیم، سرعت بالایی دارند، تعداد مسافر بیشتری را جابجا می کنند، هرچند باید به دنبال مدهایی باشیم که از بی آر تی شهری تر باشند.

    شهردار تهران مجموعه اراضی عباس آباد را یکی از مناطقی دانست که دسترسی اش برای مردم راحت تر است و گفت: باید به گونه ای رفتار کنیم که عرصه های عمومی برای مردم در دسترس باشد. به طور مثال خط متروی حقانی، تی او دی حقانی، تپه های عباس آباد را برای مردم دسترس پذیرتر کرده است.

    وی تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل حضور مردم در عرصه های عمومی، وجود امنیت است. پیش از این پارک طالقانی امنیت کافی را نداشت و با حضور دائمی پلیس نیز نمی توانستیم این امنیت را ایجاد کنیم. اما با احداث پل طبیعت و دسترسی مردم به باغ کتاب، موزه دفاع مقدس و غیره این امنیت برقرار شد.

    حناچی اضافه کرد: گاهی اوقات می توان با تغییر عملکرد بناهای قدیمی، کارخانجات، آنها را دوباره به چرخه فعالیت و زندگی بازگرداند و حتماً نباید مجوز تخریب و بازسازی داده شود بلکه می توان برای این مکان ها، ماموریت های جدید تعریف کرد و آنها را به محلی برای عرصه عمومی تبدیل کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو