فونیکسریمکسبهتام

شروط افزایش قیمت خودرو اعلام شد

تکذیب صدور مجوز واردات خودرو دست دوم خارجی

عصر خودرو : وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که، همچنان ورود خودروهای مستعمل خارجی ممنوع است، گفت: این شایعه که واردات خودروهای خارجی با سه سال کارکرد به کشور آزاد است، سوء تعبیر از یک مصوبه ابلاغی سال گذشته دولت است.

تکذیب صدور مجوز واردات خودرو دست دوم خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹:۱۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایرنا 'مهدی غضنفری' تاکید کرد: همچنان واردات خودروهای مستعمل سواری ممنوع است و آنچه مصوبه دولت می گوید، آن است که اگر مدل خودرو مربوط به یک یا سه سال قبل باشد و وارد کننده به دلیل پروسه اداری موفق به واردات نشده است، امکان ورود این خودروهای نو برای او فراهم می شود.


    وی عنوان کرد: آزاد شدن واردات خودروهای مستعمل برداشتی نادرست از سوی برخی سایت ها است که تکذیب می شود و مصوبه همچنان بر روی مدل خودروها تاکید دارد و کارکرد و مستعمل بودن آن به هیچ عنوان مورد نظر نیست.


    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت قیمت خودروهای داخلی نیز گفت: تنها مرجع تفسیر قیمت مصوبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است که نرخ خودرو را قانونی می کند.


    وی تاکید کرد: اگر تولید کننده بخواهد فراتر از قیمت های مصوب، خودرو را به فروش برساند و یا خود قیمت گذاری کند، خلاف قانون عمل کرده و با او برخورد می شود.


    وی ادامه داد: از خودروسازان انتظار می رود که به مصوبات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پای بند باشند و فراتر از آن عمل نکنند.


    وزیر صنعت، معدن و تجارت این توضیح را نیز داد که در مورد خودروهای لوکس از خودروسازان خواسته شده بود که خود آنها حاشیه بازار را جمع کنند و قیمت را به سال قبل برگردانند، اما در مورد سایر خودروها با درصد اندکی افزایش قیمت همزمان با بهبود کیفیت موافقت شد، وگرنه مصوبه از آنها پس گرفته می شود و به قیمت های قبلی بر می گردد.


    وی با اشاره بر این که، هنوز زمان زیادی از ابلاغ مصوبه نگذشته و بنا بر این برای قضاوت در این خصوص زود است، افزود: تاکید می کنم که مرجع قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است و با تغییر قانون فراتر از مصوبه این سازمان برخورد می شود.


    وی درباره ثبت سفارش واردات خودرو نیز گفت: ثبت سفارش به صورت عادی جریان دارد و وارد کنندگان می توانند از ارز مرجع استفاده کنند که در مقابل این امکان نیز باید نسبت به خدمات پس از فروش، استاندارد، متناسب بودن با محیط زیست و استاندارهای سوخت و برخورداری از نمایندگان معتبر متعهد باشند، مجموعه ای از ضوابط که توسط دستگاه های مختلف بررسی شده و به ما ابلاغ می شود.


    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که، خودروهای خارجی مصرف کنندگان خاص خود را دارد و آنها نیز محدود هستند، افزود: ما هم محدودیت خاصی در این خصوص اعمال نمی کنیم و امیدواریم وارد کنندگان خودروهای خارجی در عرصه رقابت حقوق مشتری را رعایت کنند و نوعی سهمیه گذاری و نوبت گذاری را نیز اعمال نکنند تا از این طریق مشتریان دچار دردسر و افزایش قمیت شوند، چون محدودیتی از سوی دولت اعمال نشده و متقاضایان زیادی هم ندارند، بنا بر این باید این اندک مشتریان خود را حفظ کنند.





    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو