فونیکسریمکسبهتام

طرح حمل و نقل ویژه نوروز، ۲۵ اسفند در یزد آغاز می شود

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: طرح ویژه حمل و نقل مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ به مدت ۲۲ روز در این استان اجرا می شود.

طرح حمل و نقل ویژه نوروز، ۲۵ اسفند در یزد آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، علی علیخانی اظهار داشت: لیست کشیک های اداره کل راهداری مشخص شده و بر اساس آن در نوروز امسال کار خواهیم کرد تا بهترین خدمات ارائه شود.
    وی افزود: در نوروز بکارگیری وسایل نقلیه مسافربری درون شهری، ادارات و سایر دستگاه‌ها برای جابجایی مسافران نوروزی ممنوع است و در صورت انجام، پلیس راه در این زمینه اعمال قانون خواهد کرد.
    مدیرکل راهداری یزد با اشاره به آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل مسافر در تعطیلات نوروز تصریح کرد: در صورتی که وسیله نقلیه مسافری دارای عیب فنی بوده و یا در راه مانده باشد، به سرعت وسایل نقلیه رزرو در شرکت‌ها و موسسات مسافربری به مسافران خدمت رسانی خواهند کرد.
    علیخانی تأکید کرد: تمام وسایل نقلیه مسافربری باید به وسایل و تجهیزات ایمنی از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ، برگ معاینه فنی و معتبر، کپسول آتش نشانی، جعبه کمکهای اولیه، مثلث شبرنگ و چکش ایمنی مجهز باشند.

    ** سختگیری در نظارت بر وسایل نقلیه مسافربری
    وی یادآور شد: تیم های بازرسی و شرکت‌های مسافربری نظارت جدی بر عملکرد وسایل نقلیه مسافربری خواهند داشت و سختگیری های بالا خواهد بود.
    این مسئول با اعلام شماره تماس 141 و سامانه 141 برای اطلاع رسانی به منظور دریافت کمک تصریح کرد: هر وسیله نقلیه اعمم از مسافری و کالا ، می تواند با این شماره و سامانه تماس بگیرد.

    **اولویت حمل و نقل بار با کالاهای اساسی و ضروری
    مدیرکل راهداری با اشاره به مکاتبه با استاندار به منظور اعلام اولویت های حمل و نقل بار استان یادآور شد: در این ایام حمل و نقل کالاهای ضروری ، اساسی و نهاده های دامی در اولویت است.
    علیخانی افزود: همچنین مکاتبه شده تا تأمین لاستیک ناوگان حمل و نقل مسافری در اولویت دستگاههای توزیع این کالا قرار گیرد.
    وی درباره صدور پروانه عبور ترافیکی نیز اظهار داشت: در زمان سفرهای نوروزی، جابجایی محموله های ترافیکی دارای محدودیت است و صدور پروانه عبور ترافیکی باید با تشریفات خاص خود انجام شود.

    ** مراکز معاینه فنی خودرو در تعطیلات نوروز فعال هستند
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد در ادامه از فعال بودن مراکز مجاز مکانیزه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نیز در ایام تعطیلات نوروز در 2 شیفت روزانه خبر داد.
    علیخانی تاکید کرد: شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل نیز ملزم به بررسی سلامت فنی تمام وسایل نقلیه باربری خود هستند و این امر به طور جدی و ویژه پیگیری خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مشکلات استان ، راههای طولانی و خستگی و خواب آلودگی رانندگان است ، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل ، توقفگاههایی در برخی مسیرهای ایجاد شده که تلاش می کنیم تا برج روشنایی این مسیرها نیز بزودی تأمین شود.
    وی همچنین به وجود مجتمع های خدماتی در مسیر جاده ها نیز اشاره و به رانندگان توصیه کرد تا بعد از هر 2 ساعت رانندگی ، 15 تا 20 دقیقه استراحت ضروری است تا اتفاقی نیفتد.
    مدیرکل راهداری استان یزد اضافه کرد: مسافران قبل از حرکت از وضعیت راههای اطلاع لازم را کسب کرده و علاوه بر معاینه فنی خودرو ، تجهیزات ضروری به همراه داشته باشند و در حین مسافرت ضمن رعایت سرعت مطمئنه ، به هشدارهای پلیس و راهداران توجه لازم داشته باشند.
    علیخانی اظهار امیدواری کرد تا با تدابیر اندیشیده شده، شاهد سفرهای ایمن، آرام و خاطره انگیز برای مردم در سراسر کشور به ویژه مسافران در محورهای استان یزد باشیم.
    سالانه 22 میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدا یزد جابجا می شود و این استان از نظر حمل کالا در میان 31استان کشور، در رتبه هفتم قرار دارد.
    راهداری و حمل و نقل استان در 2 بخش جابه جایی مسافر و حمل بار و نگهداری، حفظ و ایمنی جاده ها فعالیت دارد که طول راه های استان چهار هزار و 600 کیلومتر است.
    هم اکنون در استان 726 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی ، 960 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 247 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که در مجموع هزار و 270 کیلومتر راه استان زیرپوشش اداره کل راهداری قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو