فونیکسریمکسبهتام

با دستگیری باند ۵ نفره سارقان صورت گرفت؛

اعتراف به بیش از ۳۵۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخلی خودرو

عصر خودرو- رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: باند ۵ نفره سارقان شامل سه سارق و دو مالخر دستگیر شدند که در مجموع به ۳۵۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخلی خودرو اعتراف کردند.

اعتراف به بیش از ۳۵۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخلی خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: در هشتم آذر ماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت خودروی پیکان وانت به دادخواهی یکی از شهروندان، از کلانتری 136 فرجام به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد.

    این مقام انتظامی بیان کرد: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد در هشتم آبان ماه سال جاری خودرو وانت پیکانش را در یکی از خیابان های محدوده محل زندگی اش پارک کرده اما وقتی به محل پارک خودرو بازگشته متوجه سرقت آن شده و بعد از آن سارقان با شماره تلفن همراه با شماره مشخص با وی تماس گرفتند و در قبال استرداد خودرو از او وجهی را درخواست کردند و خواستند که پول را به یکی از کارت های عابر بانکش که داخل خودرو جامانده بود، واریز کند.

    وی افزود: در پی تماس سارقان با اقدامات فنی صورت گرفته پس از چندین ساعت گشتزنی در نهایت خودرو مسروقه از سوی ماموران در خیابان دردشت، کشف شد و با بررسی های انجام شده یکی از سارقان سابقه دار شناسایی شد.

    سرهنگ نثاری ادامه داد: از آنجا که خودروی مسروقه در حوالی محل اقامت متهم کشف شده بود، این احتمال متصور شد که سرقت خودرو، توسط همین سارق سابقه دار انجام شده، در این راستا مکاتبات لازم با مرجع قضایی انجام و دستور جلب متهم صادر که متعاقبا این متهم هنگام پنهان شدن زیر تختخواب خود دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی، تعداد زیادی اموال و مدارک مسروقه کشف و برای بررسی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

    رئیس پایگاه چهارم پلیس پایتخت، تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر اتهامات وارده بود پس از مواجه با مستندات و دلایل و قراین موجود لب به سخن گشود و به سرقت خودرو و سایر ماجرا اعتراف کرد و در ادامه به 50 فقره سرقت لوازم خودرو و چهار فقره سرقت خودرو با همدستی یکی از سارقان دیگر اعتراف و بیان داشت اموال مسروقه را به فردی به نام حسام فروخته است که متعاقبا این فرد نیز دستگیر شد.

    وی اظهار کرد: با بررسی های تکمیلی سه سارق دیگر که همدست این 2 سارق بودند نیز شناسایی شده و در یک عملیات ضربتی هنگام مصرف مواد مخدر در مخفیگاهشان و درست زمانی که سعی داشتند از راه بام خانه فرار کنند، دستگیر و راهی پایگاه چهارم پلیس آگاهی شدند.

    سرهنگ نثاری بیان کرد: این متهمان در بازجویی های انجام شده جمعا به 350 فقره سرقت با همدستی هم اعتراف کرده و در بررسی سوابق آنها مشخص شد علاوه بر سرقت خودرو و لوازم داخلی آن، ده ها فقره سرقت کیف قاپی نیز در پرونده دارند.

    رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان خاطر نشان کرد: همه متهمان این پرونده برای تحمل کیفر به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران روانه زندان شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو