فونیکسریمکسبهتام

توسط یک شرکت دانش بنیان؛

نانو افزودنی ضدخش داشبورد تولید شد

بهبود ضربه پذیری لوله ها

عصر خودرو- محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید نانو افزودنی هایی برای افزایش خاصیت ضربه پذیری لوله های پی وی سی و ضد خش شدن داشبورد خودروها شدند.

نانو افزودنی ضدخش داشبورد تولید شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  جواد مفتخریان، مدیر تحقیقات و توسعه یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: ما موفق به تولید نانو افزودنی های کاربردی در لوله های پی وی سی و داشبورد خودرو شدیم.

    وی اظهار کرد: استفاده از نانو افزودنی ها یکی از موثرترین روش ها جهت بهبود خواص نهایی پلاستیک هاست؛ نانو افزودنی این شرکت به شکل پودری در بهبود مقاومت ضربه لوله ها، اتصالات و پروفیل های درب و پنجره ای یو پی وی سی استفاده می شود.

    به گفته مفتخریان، نانو افزودنی ها در قالب مستربچ در بهبود مقاومت ضربه پلی اتیلن و پروپیلن به کار می روند.

    وی با اشاره به ویژگی نانو افزودنی ها در قالب مستربچ خاطر نشان کرد: افزایش مقاومت در برابر خراش پذیری سطح، بهبود خواص ضربه همزمان با حفظ شفافیت، بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی و پایداری از ویژگی های مستربچ ها به شمار می رود.

    مفتخریان با بیان اینکه از این نانو افزودنی ها در لوله های پی وی سی استفاده می کنیم، خاطر نشان کرد: PVC پلیمری شکننده است و از آن به عنوان لوله های فاضلاب استفاده می شود.

    وی با تاکید بر اهمیت ارتقای خواص این محصول بیان کرد: برای بهبود خواص لوله های PVC نیاز به افزودنی هایی است که این مواد از خارج وارد می شد به همین دلیل در صدد برآمدیم تا این مواد را تولید کنیم.

    مفتخریان تاکید کرد: این نانو افزودنی موجب افزایش 4 برابری استاندارد ضربه پذیری در لوله های PVC، افزایش 2.5 برابری در پروفیل درب و پنجره ها و بیش از 7 برابر در اتصالات UPVC می شود.

    مدیر تحقیق و توسعه این شرکت، ارتقای کیفیت محصولات را به دلیل استفاده از نانو فناوری در این افزودنی ها نام برد و ادامه داد: با امضای قرارداد چهار جانبه بین شرکت دانش بنیان ما و وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد نانو و شرکت خورویی اقدام به تولید افزودنی های ضد خش داشبورد کردیم.

    وی دلیل تولید این نانو افزودنی را ارتقای استاندارد مواد ضد خش داشبورد در کشور دانست و یادآور شد: ما در این پروژه توانستیم استاندارد فاکتور ضد خش را نزدیک به صفر کنیم.

    این محقق خاطر نشان کرد: استاندارد این محصول از 4 به نیم درصد کاهش یافته است.

    مفتخریان با اشاره به استفاده از نانو ذرات در این محصولات یادآور شد: بهبود خواص سطوح زمانی رخ می دهد که نانو ذرات در سطح پلیمر به صورت یکنواخت پراکنده شود که این امر نیاز به دانش فنی دارد.

    وی با بیان اینکه مذاکرات اولیه برای صادرات پوشش های ضد خش به چین انجام و تاییدیه نمونه های اولیه صادر شده است گفت: ولی به فروش رسمی این نانو افزودنی ها نرسیده ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم