فونیکسریمکسبهتام

نوسازی بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در سال ۹۱

عصر خودرو: معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در معرفی برنامه های نوسازی خودروهای فرسوده در سال ۹۱ گفت: امسال بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در دستور نوسازی این معاونت قرار دارد.

نوسازی بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در سال ۹۱
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از شانا، امیر رضا رجبی در نشست خبری که در محل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برگزار شد، گفت: از جمله برنامه های این ستاد در سال 91 در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور، ادامه نوسازی تاکسی های فرسوده است که 20 هزار دستگاه آن در سال 90 نوسازی شد که این آمار در برخی از کلان شهرها شامل کل کلان شهرها می شد.


    وی تاکید کرد: مجموع نوسازی تاکسی های فرسوده نوسازی شده و مسافربرهای شخصی به بیش از 115 هزار دستگاه رسیده است و در سال جدید تسریع در روند نوسازی کامیون ها و مینی بوس های فرسوده شتاب می گیرد.


    معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: در سال 90 همچنین بیش از 500 دستگاه کامیون و 1900 دستگاه مینی بوس نوسازی شد.


    رجبی با اشاره به طرح های این ستاد برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و سوخت کشور گفت: طرح بدون جایگزین (نقدی) در بهار 91 شامل خودروهای فرسوده مدل 68 و پائین تر (تا مدل 56) است که سند قطعی بنام مالک خودروی فرسوده و یا دارای وکالت بلاعزل از مالک است و مالکان باید شماره حساب معتبر از بانک ملت داشته و در هنگام ثبت نام آن را ارائه کنند.


    وی افزود: متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به مراکز اسقاط به سراسر کشور و دفاتر مجاز مراکز اسقاط که آدرس مراکز مجاز به تفکیک هر استان در سایت این معاونت وچود دارد، نسبت به ثبت نام اعلام کنند.


    معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به محدودیت تردد در 8 کلان شهر کشور تاکید کرد: امیدواریم همه متقاضیان تا پایان امسال نسبت به ثبت نام اقدام کنند.


    وی افزود: امسال متقاضیان می توانند علاوه بر مراجعه به مراکز اسقاط از طریق سایت اینترنتی www.nosazi.net اقدام کنند.


    رجبی تاکید کرد: در مورد تمامی طرح های جایگزینی خودروهای فرسوده در صورتی که متقاضیان تا 31 خرداد نسبت به ثبت نام اقدام کنند، ارزش گواهی استقاط آن ها بر پایه نرخ سال 90 پرداخت می شود و پس از آن ارزش گواهی اسقاط کمتر (بر پایه سال 91) پرداخت خواهد شد.


    در سال جدید همچنین طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل روستایی با تسهیلات قرض الحسنه از طریق موسسه قرض الحسنه مهر ایران فراهم خواهد شد.


    رجبی تصریح کرد: دستگاه های دولتی که دارای خودروی فرسوده هستند، نسبت به تحویل این خودروها اقدام کنند که در این صورت به میزان وزن خودروی اسقاطی، مبلغی به دستگاه ها پرداخت خواهد شد.


    وی افزود: تا پایان سال 90 در همه طرح های جایگزینی این ستاد یک میلیون و 185 هزار دستگاه خودرو اسقاط شده است.


    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو