فونیکسریمکسبهتام

وزارت بازرگانی آمریکا طرح اعمال تعرفه بر واردات خودرو را به ترامپ ارائه کرد

عصر خودرو- سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که طرح اعمال تعرفه بر واردات خودرو و قطعات یدکی به آمریکا را به رئیس‌جمهور این کشور تقدیم کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا طرح اعمال تعرفه بر واردات خودرو را به ترامپ ارائه کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد طرح آماده شده برای اعمال تعرفه بر واردات خودرو و لوازم یدکی به آمریکا را آماده کرده و به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور،‌ارائه داده است.

    چند ماه پیش ترامپ به این وزارتخانه دستو‌ر آماده‌سازی این طرح را داده بود و وزارت بازرگانی آمریکا 270 روز مهلت داشت تا این طرح را آماده کند.

    سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که جزئیات این طرح را که از سوی ویلبر راس،‌ وزیر بازرگانی، به ترامپ ارائه شده است فاش نخواهد کرد.

    این طرح در حالی ارائه شد که تنها دو ساعت به پایان مهلت 270 روزه وزارت بازرگانی آمریکا برای ارائه آن زمان باقی مانده بود.

    از امروز ترامپ 90 روز فرصت دارد تا درباره پیشنهادات ارائه شده و اجرای آنها تصمیم‌ گیری کند.

    مقامات صنعت خودروی آمریکا انتظار دارند در نتیجه این طرح حداقل بر واردات خودرو و یا فناوری و قطعات مرتبط با خودروهای الکتریکی تعرفه گمرکی وارداتی اعمال شود.

    بلافاصله پس از آنکه این طرح به کاخ سفید ارائه شد صنعت خودروی آمریکا دست به کار شدند که علیه آن لابی کنند.

    خودروسازان هشدار دادند که ارائه این طرح و استعمال اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات میلیون‌ها خودرو و لوازم یدکی به افزایش چند هزار دلاری قیمت آنها و در نتیجه از بین رفتن صدها هزار فرصت شغلی در آمریکا منجر خواهد شد.

    انجمن خودروسازان و قطعه سازان آمریکا که نماینده صنعت خودروسازی این کشور محسوب می‌شود هشدار داده است که اعمال تعرفه به کاهش سرمایه‌گذاری در آمریکا منجر خواهد شد و این در حالی است که هم اکنون به دلیل اعمال تعرفه توسط کاخ سفید بر واردات فولاد، آلومینیوم و لوازم یدکی شاهد کاهش قابل توجه فروش هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو