فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد؛

تهران از نظر خودروها و معابر دچار چاقی است

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تهران از نظر خودروها و معابر دچار چاقی است و ما در تهران نیاز به رژیم گرفتن معابر داریم.

تهران از نظر خودروها و معابر دچار چاقی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، محسن پورسیدآقایی «یوسف حجت» را به‌عنوان جانشین جدید رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک منصوب کرد.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم معارفه جانشین خود در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، در جمع معاونان و مدیران این سازمان با تاکید بر اینکه ادغام سازمان و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در دوره سابق مدیریت شهری از اول هم تصمیم درستی نبوده است، گفت: بنده از ابتدای مسئولیت تصمیم داشتم این وضعیت را اصلاح کنم تا دو حوزه سیاست‌گذاری و اجرا از هم جدا شود، اما با توجه به اولویت داشتن موارد دیگری که در دستور کار بود، انجام این مهم تا این زمان به تأخیر افتاد.

    وی با اشاره به اینکه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک باید به‌عنوان یک سازمان اجرایی در شهرداری عهده‌دار پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری در این حوزه باشد، بر ضرورت اصلاح رویکردهای کلان ترافیکی و پایان دادن به خودرومحوری تأکید کرد و گفت: امروزه همه دریافته‌اند که حل مشکل ترافیک شهر با ساختن زیرگذر و روگذر و پل ممکن نیست و باید مهار ترافیک را از طریق کنترل خودروهای شخصی و گسترش حمل‌ونقل عمومی پیگیری کرد.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه تهران از نظر خودروها و معابر دچار چاقی است، به تبیین مفهوم علمی Road Diet پرداخت و گفت ما هم در تهران نیاز به رژیم گرفتن معابر داریم. چرا که اگر مدام بزرگراه بسازیم، یعنی شهر را رها کرده‌ایم که خودروها هرچه بیشتر و بیشتر بیایند. رژیم جاده‌ای نیز همانند رژیم غذایی است، نه به معنای نخوردن غذا بلکه به معنای استفاده منظم و حساب‌شده است.

    وی با تأکید بر اینکه قصد داریم پس‌ازاین نسبت به ارتقاء پیاده‌روی و توسعه حمل‌ونقل عمومی و پاک و انسان‌محور اقدام کنیم، افزود: در تهران گویی مفهوم پیاده‌روی ازدست‌رفته و جز در مراکز خرید چیزی به‌عنوان پیاده‌روی وجود ندارد. حتی شورونشاطی که درگذشته بین دانش‌آموزان در اطراف مدارس و در زمان تعطیلی مدارس می‌دیدیم، دیگر نمی‌بینیم و هرچه دیده می‌شود، خودروهایی است که پارک شده و ترافیک درست کرده‌اند.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های شایع همچون کبد چرب و مشکلات قلبی ناشی از عدم تحرک کافی است، گفت: نه‌تنها بی‌تحرکی باعث بحران سلامتی و نبود سرزندگی در فضاهای شهری شده، بلکه افزایش حضور خودروها در شهر باعث آلودگی هوا نیز بوده که به‌نوبه خود تأثیر منفی بیشتری بر سلامتی مردم داشته و باعث افزایش بیماری‌های دیگری همچون ابتلا به سرطان شده است. ازاین‌رو ما وظیفه‌داریم که برای حفظ جان و سلامتی مردم، به دوره تسلط خودرومحوری در شهر پایان دهیم.

    معاون شهردار در حکم جانشین خود با اشاره به تعهد مدیریت شهری در حوزه ترافیک نسبت به «برنامه‌ریزی برای مطالعه و اجرای طرح‌های مهندسی یکپارچه و همه‌جانبه در راستای تحقق اهداف توسعه حمل‌ونقل عمومی، پاک و انسان‌محور» از یک‌سو و «یکپارچه‌سازی شبکه ترافیک شهر در سطح محل و منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای منطبق بر برنامه‌های بلندمدت و جامع شهر تهران» از سوی دیگر و همچنین تمرکز بر موضوع راهبردی انضباط ترافیک و توسعه روش‌های اجرایی جدید و اثربخش در این موضوع تأکید کرده است.

    وی همچنین اهمیت و حساسیت عملکرد حوزه ترافیک در پیشبرد اهداف مدیریت شهری را یادآور شده و اتخاذ و اجرای راهبردهای مناسب جهت ساماندهی موتورسیکلت‌های تهران، ساماندهی بار و کالا در سطح شهر و راهبری دبیرخانه شورای حمل‌ونقل و ترافیک را از دیگر سرفصل‌های کاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در دوره جدید دانسته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو