فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان ملی استاندارد خبر داد:

نمونه‌برداری از تمام خودروهای داخلی برای تست ترمز ABS

عصر خودرو:‌ معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: نمونه‌برداری از تمام خودروهای داخلی صورت گرفته و تست سیستم ترمز ABS آن‌ها در حال انجام است.

نمونه‌برداری از تمام خودروهای داخلی برای تست ترمز ABS
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۵:۱۴

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا بهادر کاظمی - معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، اظهار کرد: چند هفته پیش بهدنبال برخی شکایت های صورت گرفته، کنترل موردی سیستم ABS تمام خودروهای سواری داخلیدر دستور کار قرار گرفت.


    وی با بیان این که در حال حاضر از تمام خودروهای سواری داخلی نمونه برداری شده وتست ABS آن ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این تست عملکرد سیستم ABS اینخودروها در سطح جاده کنترل می شود.


    کاظمی ادامه داد: تاکنون تست برخی از این خودروها به پایان رسیده و مشکلی درسیستم ABS آن ها مشاهده نشده است. در باقی خودروها نیز تست مربوطه در حال انجاماست.


    وی افزود: در ادامه این روند در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی در سیستم ABS یک خودرو، هم به خودروساز مربوطه جهت اصلاح فرایند تولید تذکر داده شده و هم بهاطلاع عموم مردم جهت رفع عیب رسانده می شود.


    معاون سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که تست موردی سیستم ABS خودروهایسواری داخلی در چارچوب فرایند COP صورت می گیرد، تصریح کرد: برای آن که سازمان ملیاستاندارد از تطابق کیفی تمام خودروهای تولیدی با نمونه تست شده مورد تایید سازمانمطمئن شود، سیستم COP از ابتدای سال90 در خطوط تولید خودروسازان مستقر شده وشرکت های بازرسی کنترل مربوطه را انجام می دهند.


    به گفته وی، طبق مقررات فرایند COP، سیستم ABS خودروهای تولیدی سالانه دو بارتوسط شرکت های بازرسی مستقر در خطوط تولید خودروسازان تست شده و نتایج آن به سازماناستاندارد اعلام می شود ضمن آن که در موارد خاصی نیز امکان انجام تست های موردیوجود دارد.


    به گزارش ایسنا، سازمان ملی استاندارد ایران حدود سه هفته پیش اعلام کرد که بهدنبال برخی شکایت های صورت گرفته از عملکرد سیستم ترمز ABS برخی خودروهای داخلی،سیستم ABS تمام خودروهای داخلی به صورت موردی کنترل می شود.

    کرمان موتوراکستریم