فونیکسریمکسبهتام

اجرای ۱۵۰۰ میلیارد ریال پروژه نفتی توسط تام ایران خودرو

عصر خودرو: مدیر گروه نفت، گاز و پتروشیمی شرکت تام ایران خودرو از اجرای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه های صنعت نفت از سوی این شرکت خبر داد.

اجرای ۱۵۰۰ میلیارد ریال پروژه نفتی توسط تام ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از شانا مسعود احمدی با بیان این که این شرکت با هدف ارائه خدمات طراحی، تامین، نصب و راه اندازی پروژه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شکل گرفته است، گفت: این شرکت در دو بخش توسعه بازار واجرای پروژه های نفت ،گاز و پتروشیمی فعال است.


    وی افزود: هم اکنون چهار پروژه شامل پروژه احداث تاسیسات ذخیره سازی و اندازه گیری میعانات گازی، طراحی، تامین و تجهیز 115 جایگاه دومنظوره سی ان جی و 100 جایگاه تک منظوره سی ان جی در دست اجرا داریم.


    احمدی درباره پروژه احداث تاسیسات ذخیره سازی و اندازه گیری میعانات گازی گفت: این پروژه به منظور ذخیره سازی میعانات گازی تعدادی از پالایشگاه های پارس جنوبی اجرایی شده و دارای ظرفیتی معادل 640 هزار متر مکعب است.


    به گفته وی، با اجرایی شدن این پروژه، میعانات گازی به وسیله دو خط 30 اینچی از فازهای پارس جنوبی به تاسیسات ذخیره سازی منتقل می شود.


    مدیر گروه نفت، گاز و پتروشیمی شرکت تام ایران خودرو تصریح کرد: این پروژه وظیفه تامین خوراک پالایشگاه میعانات گازی به میزان 120 هزار بشکه در روز، تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس به میزان 360 هزار بشکه در روز و ارسال میعانات گازی از طریق دو خط به فازهای پارس جنوبی به میزان 120 هزارتا 600 هزار بشکه در روز همچنین تامین یوتیلیتی مورد نیاز ایستگاه های پمپاژ برای ارسال میعانات به پالایشگاهها را به عهده دارد.


    به گفته احمدی بخشی از تولیدات این پروژه برای نیاز صادرات استفاده خواهد شد.


    وی در زمینه میزان درصد پیشرفت این پروژه گفت: هم اکنون این پروژه پیشرفتی افزون بر 50 درصد را دارد و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، امید می رود تا یک سال آینده به اتمام برسد.


    احمدی با بیان این که از این تعداد جایگاه سوخت، 130 جایگاه تحویل شده است، گفت: جایگاه های دومنظوره سی ان جی شامل 75 جایگاه با فشار کاری 250 psi ،20جایگاه با فشار کاری 250 psiو 20 جایگاه با فشار کاریی 60 psiمی شود که هریک به ترتیب دارای ظرفیتی معادل 750 ،1500و 750مترمکعب بر ساعت هستند.


    مدیر گروه نفت، گاز و پتروشیمی شرکت تام ایران خودرو در مورد جایگاه های تک منظوره سی ان جی نیز تصریح کرد: این پروژه شامل 20 جایگاه با فشار کاری 250psi،50جایگاه با فشار کاری250 psiو 30 جایگاه با فشار کاری 250 psiاست و هر یک به ترتیب دارای ظرفیتی معادل 1200 ،1500 و 2000متر مکعب بر ساعت ظرفیت دارند.


    احمدی از اجرای پروژه پکیج آب آشامیدنی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به عنوان یکی دیگر از پروژه های این شرکت یاد کرد و گفت: همه فعالیت شامل طراحی، خرید و ساخت این پروژه انجام شده و در ماه جاری آماده تحویل خواهد بود.



    کرمان موتوراکستریم