فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان استاندارد:

قطعا پس از بررسی‌ها تعدادی خودرو از رده خارج می‌شود

عصر خودرو- رئیس سازمان استاندارد در واکنش به استانداردسازی خودروها در کشور گفت: قطعا پسی از بررسی‌ها تعدادی خودرو از رده خارج می‌شود.

قطعا پس از بررسی‌ها تعدادی خودرو از رده خارج می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، نیره سادات پیروزبخت  با اشاره به موضوع استانداردسازی خودروها در کشور اظهار داشت: بحث استاندارد خودرو به این سادگی نیست که بتوان گفت استاندارد کوتاهی می‌کند باخودرسازان، 85 از یکم دی‌ماه 85 استاندارد برای خودروسازان اجباری است که  هنوز نیز به قوت خود باقی است.

    وی افزود: زمانی که پراید استانداردهای نخست خود را دریافت کرد، 55 استاندارد خود را پاس کرده بود و امکانات آزمایشگاهی داخل کشور نیز تا یک حدی اجازه آزمایش خودرو را می‌دهد و حتما باید خودرو به خارج برده و آزمایش شود.

    رئیس سازمان ملی استاندارد کشور تصریح کرد: از یکم دی ماه که وارد 85 استاندارد شدیم هم اکنون  مجدد  باید بررسی شود، بر همین اساس بررسی‌ها در سطح کشور شروع شده و باتوجه به نتایج آزمون و بازرسی‌ها در داخل و خارج از کشور خودروهایی که باید از دور خارج شوند اعلان شده و تولید خودروهای بی‌کیفیت متوقف می‌شود.

    پیروزبخت بیان کرد: سال گذشته حدود 25 خودرو برای خارج‌شدن از چرخه تولید اعلام شد و یکم تیرماه هم با بررسی انجام شده 8 خودرو را برای خارج شدن از چرخه تولید اعلان شد، برهمین اساس با انجام بررسی خودروهایی که باید از رده خارج شوند اعلام می‌شوند.

    رئیس سازمان استاندارد با اشاره به نظارت سازمان استاندارد در زمینه تجهیزات پزشکی عنوان کرد: در وحله نخست در هر زمینه‌ای خود تولیدکننده، توزیع‌کننده و مشتری باید مواظب استاندارد باشند و آن را به بهترین وجه رعایت کنند.

    وی اضافه کرد: همه تجهیزات پزشکی نیز در حال حاضر مشمول استاندارد اجباری نیستند، در این فاز سازمان استاندارد با وزارت بهداشت درحال آماده‌سازی فهرستی مبنی بر این که کدام یک از این موارد وزارت خانه و کدام را وزارت استاندارد کنترل کند هستیم،  بنابراین تا زمان اعلام ما وزارت بهداشت و بیمارستان باید خود استانداردها را رعایت و پایش کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط