فونیکسریمکسبهتام

حضور کوچکترین خودروساز کره در بازار ایران

عصر خودرو : سانگ یانگ موتور، کوچکترین خودروساز کره جنوبی در سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۶۸۲ دستگاه از خودروهای خود را وارد بازار ایران کرد.

حضور کوچکترین خودروساز کره در بازار ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴:۵۷


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا براساس آمار گمرک ایران در سال گذشته 682 دستگاه انواع خودروهای شرکت کره ای سانگ یانگ به ارزش حدود 10 میلیون دلار وارد بازار ایران شد. خودروهای وارداتی سانگ یانگ شامل مدلهای کایرون، رکستون، اکتیون و رودیوس می شوند. کلیه این خودروها از طریق امارات وارد بازار ایران شدند.



    بزرگترین محموله واردات خودروهای سانگ یانگ به ایران به تعداد 200 دستگاه و به ارزش 2.5 میلیون دلار مربوط به اسفند ماه سال گذشته می شود. انواع خودروهای سانگ یانگ در بازار ایران با قیمتی بیش از 45 میلیون تومان به فروش می روند.



    سانگ یانگ چهارمین خودروساز کره جنوبی و در واقع کوچکترین خودروساز فعال در این کشور به شمار می رود. در فوریه سال 2011 شرکت خودروسازی هندی ماهیندرا&ماهیندرا 70 درصد از سهام شرکت سانگ یانگ را خریداری کرد. شرکت سانگ یانگ در بازار ایران بیشتر با نام خودرویی مانند موسو شناخته می شود.



    هر سه شرکت خودروسازی کره ای سانگ یانگ، کیا و هیوندای در بازار خودروهای خارجی ایران سهم دارند. کره جنوبی بزرگترین صادرکننده خودرو به ایران محسوب می شود.



    به تازگی سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش واردات کلیه خودروهای خارجی به کشور به جز 9 مدل بنز را ممنوع اعلام کرد. هرچند مدیرکل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که فهرست اعلام شده این سازمان در مورد خودروهای مجاز وارداتی موقت است و طی یک ماه آینده خودروهای جدید به این لیست اضافه می شوند.



    کرمان موتوراکستریم