فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آزادراه تهران – پردیس

عصر خودرو- طاهرخانی، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ برای تکمیل آزادراه تهران – پردیس اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته‌ایم.

تخصیص اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آزادراه تهران – پردیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز 2 قطار برقی تهران – پردیس با بیان اینکه شهر‌های جدید و سیاست آن جزو ثمرات اصلی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، اظهار کرد: بعد از سه دهه تلاش هم‌اکنون زحمت‌های ما به ثمر نشسته و آثار خود را در مدیریت و برنامه‌ریزی‌های شهری آشکار می‌کند.
    وی ادامه داد: برای اسکان بخش قابل توجهی از جمعیت تهران، شهر جدید پردیس را برنامه‌ریزی کردیم که جمعیت‌پذیری این شهر بیش از 100 هزار نفر است.

    طاهرخانی اظهار کرد: در شهر پردیس 80 هزار واحد مسکونی هدف‌گذاری شده بود که امیدواریم تا 3 سال آینده کل این واحدها به بهره‌برداری برسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 80 هزار واحد مسکن مهر در پردیس جمعیت‌پذیری 400 هزار نفر را دارد، گفت: هم‌اکنون ساخت این واحد‌ها به اتمام رسیده و در مرحله آماده‌سازی زیرساخت‌های آن‌ هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهر‌های جدید بتوانیم زیرساخت‌های آنها را به اتمام برسانیم.

    وی یادآوری کرد: برنامه زیرساختی واحد‌های مسکن مهر با استفاده از ظرفیت‌های خودشان انجام می‌شود و استفاده از منابع دولتی و عمومی در ساخت این واحد‌ها صفر است.

    طاهرخانی اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های اساسی پردیس یکی از اولویت‌های این شهر است و هم‌اکنون مطالعات متروی تهران – پردیس نهایی شده و کلنگ‌زنی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی به آزادراه تهران – پردیس اشاره کرد و افزود: با پیگیری وزارت راه و شهرسازی و نماینده تهران در لایحه بودجه 98 برای ساخت آزادراه تهران – پردیس ردیف  و با استفاده از تبصره 19، 1000 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم.

    وی به قرارداد قرارگاه خاتم‌الانبیاء و شرکت عمران راهسازی ایران برای کلنگ‌زنی فاز‌های 5 و 9 شهرک پردیس اشاره کرد و افزود: عقب‌ماندگی‌های بسیاری در شهر پردیس در حوزه زیرساختی وجود دارد که امیدواریم آنها را به اتمام برسانیم و واحد‌ها را با زیرساخت‌های متناسب به متقاضیان تحویل دهیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی به عرضه و تولید مسکن در این قرارداد‌ها اشاره کرد و افزود: 200 هکتار اراضی جدید برای پردیس در نظر گرفته شده و ساخت آنها آغاز شده است.

    وی یادآوری کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری برای فعال شدن پروژه‌های مسکن مهر سعی کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود این حوزه‌ها را عملیاتی کنیم.

    طاهرخانی توضیح داد: در قالب تبصره 8 برای اتمام مسکن مهر پیشنهاد‌های خوبی به مجلس ارائه شده که امیدواریم مجلس به همان شکل پیشنهاد‌ها را به تصویب برساند و ما بتوانیم از این ظرفیت به صورت همه جانبه و با استفاده از منابع داخلی خود استفاده کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم‌اکنون موضوع مسکن مهر و فرصت‌های آنها به تهدید تبدیل شده که ما باید با رفع مشکلات زیرساختی این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و بتوانیم محیط‌های اطراف مسکن مهر را برای یک سکونت با کیفیت فراهم کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط