فونیکسریمکسبهتام

سارقین از فناوری جدید برای سرقت خودروها استفاده می‌کنند

عصر خودرو- سارقین توانسته‌اند با استفاده از یک فناوری جدید اقدام به سرقت خودروهای کیلس کنند. مردم باید با به روز رسانی نرم‌ افزار، پارک خودرو در پارکینگ، و استفاده از قفل از خودروهای خود مراقبت کنند.

سارقین از فناوری جدید برای سرقت خودروها استفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، در حال حاضر خودروهای تولیدی شرکت‌هایی نظیر بنز، فورد، فولکس‌واگن و نیسان در معرض هک سیستم قفل خودکار بدون کلید، کیلس، قرار دارند.

    سارقان  با استفاده از یک ابزار ابتدا با نزدیک شدن به خودرو کد قفل کیلس را رمزگشایی کرده و سپس با یک ابزار کامپیوتری دیگر درب خودرو و سیستم استارت آن را فعال کرده و به راحتی آن را سرقت می‌کنند.

    انجمن خودروی آلمان مدل‌هایی نظیر جاگوار،‌ رنجروور و در مجموع 237 خودروی کیلس را امتحان کرده که تنها 3 خودرو در برابر این سرقت‌ها ایمن بوده‌اند.

    سارقین سال‌هاست با استفاده از ریموت‌های کیلس شبیه‌سازی شده اقدام به سرقت خودروهای بدون کلید می‌کنند اما هر ساله خودروسازان فناوری خود را در برابر سرقت ارتقا می‌دهند.

    مردم برای در امان ماندن خودروهای KEYLESS خود از سرقت نخست باید آنها را در پارکینگ پارک کرده و در زمان نگهداری آنها در خارج از پارکینگ به آنها قفل پدال یا فرمان بزنند.

    مراجعه منظم به نمایندگی‌ها برای بروزرسانی سیستم کیلس خودروها نیز از دیگر راهکارهای جلوگیری از سرقت آنهاست.

    سرقت خودرو از سال 1990 تاکنون کاهش یافته است اما ضعف‌های سیستم کیلس خودروها باعث شده است که سرقت خودرو در انگلیس و دیگر کشورهای جهان مجددا  روند صعودی را در پیش گیرد.

    سیستم کیلس یا ورود بدون کلید به مالکان این اجازه را می‌دهد تا بدون استفاده از کلید اقدام به باز کردن و روشن کردن خودروی خود کنند.

    این سیستم در خودروهای وارداتی به ایران نیز بسیار متداول است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط