فونیکسریمکسبهتام

بلاتکلیفی ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای وارداتی

عصر خودرو : در روزهایی که بازار خودروهای وارداتی همچنان با افزایش قیمت، دست و پنجه نرم می‌کند و عرضه نیز محدود است، برخی نمایندگی‌ها از تحویل خودرو به ثبت‌نام‌کنندگان طفره رفته و از خالی بودن انبارهایشان صحبت به میان می‌آورند.

بلاتکلیفی ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳:۴۸


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد آن طور که برخی مشتریان در تماس با دفتر روزنامه عنوان می کنند، در حال حاضر موعد تحویل خودروهای ثبت نامی آنها گذشته، اما شرکت های واردکننده اقدامی در راستای انجام تعهدات خود انجام نمی دهند و حتی به گفته یکی از ثبت نام کنندگان، در پاسخ آنها عنوان می کنند «همین است که هست.»



    یکی از مشتریان در این زمینه به خبرنگار ما می گوید که موعد تحویل خودرو ثبت نامی اش اسفند ماه بوده، اما وقتی با گذشت بیش از یک ماه از موعد مقرر، برای دریافت آن به نمایندگی موردنظر مراجعه کرده، با جواب منفی روبه رو شده است. وی در جواب شنیده که «خودرو نداریم و اگر هم داشته باشیم، به مشتریان مخصوص خود می دهیم.»



    هرچند در حال حاضر به دلیل مسائلی مانند تحریم و رشد نرخ ارز، واردات خودرو محدود شده و عرضه کم است، اما برخی معتقدند نمایندگی ها نیز به این «کمبود عرضه» دامن می زنند. به گفته آنها، برخی واردکنندگان با وجود اینکه خودرو برای تحویل دارند، از عرضه آن طفره رفته و با این کار بازار را تحت تاثیر قرار می دهند.



    این موضوع را البته هنوز هیچ مرجع رسمی تایید نکرده است، با این حال طی چند ماه گذشته همواره اتهام کم فروشی متوجه واردکنندگان بوده و آنها نیز معمولا واکنشی به آن نشان نداده اند.



    در حال حاضر با وجود اینکه بازار خودرو کشور راکد است و قیمت ها نیز در مقایسه با پیش از نوروز کاهش داشته، اما به گفته کارشناسان، قیمت ها هنوز هم بالا و کاذب است.



    این موضوع نیز طبعا از کمبود عرضه ناشی می شود و تا زمانی که عرضه خودروهای وارداتی متناسب با تقاضا نباشد، قیمت ها بالا خواهند ماند.



    کرمان موتوراکستریم