فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل شهرداری تهران خبر داد:

خبر خوش شهرداری برای کسانی که غیرقانونی وارد طرح ترافیک شده‌اند

راهکار بهرمندی از تخفیف در پرداخت عوارض

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره نحوه اخذ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک توضیحاتی داد.

خبر خوش شهرداری برای کسانی که غیرقانونی وارد طرح ترافیک شده‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه 7 بهمن ماه) برگزار شد، یک فوریت طرح اعطای تخفیف برای تردد ممنوعه در شهر تهران را بررسی و تصویب کردند.

    محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در بیان جزئیات این طرح، گفت: در مصوبه طرح ترافیک 97، بندی داریم که اگر افراد در حسابشان شارژ داشته باشند، می‌توانند عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را با ضریب 8 دهم پرداخت کنند و اگر شارژی نداشته باشند و بخواهند در آینده پرداخت کنند، باید عوارض مربوطه را با ضریب یک دهم بپردازند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر رقم قابل توجهی از خودرو‌ها بدهکار هستند، تصریح کرد: دلیلش این است که بخشی از مردم از اجرای طرح ترافیک جدید مطلع نبودند و هر کس که بدهکار می‌شد، به حساب او ثبت می‌کردیم و در حال حاضر بیش از 300 میلیارد تومان مردم در پلاک‌هایشان بدهکار هستند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از مردم از این موضوع اطلاع نداشتند، لذا اگر همین بدهی تا آخر سال 97 پرداخت شود، آن را با ضریب 8 دهم محاسبه می‌کنیم و تا آخر سال از محاسبه ضریب یک دهم خودداری می‌کنیم و اگر کسی خواست که سال بعد پرداخت کند، بدهی‌اش با ضریب یک دهم محاسب می‌شود.

    پورسیدآقایی گفت: قبض عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک را آماده کرده‌ایم و به زودی برای مردم ارسال می‌کنیم و این تنها راهی است که می‌توانیم بخشی از 300 میلیارد تومان را از مردم بگیریم.

    در ادامه حسن رسولی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: از آنجایی که این طرح فوری ارائه شده و بخش‌هایی از آن هنوز مشخص نیست و همین رقم 300 میلیارد تومانی هم محرز نیست، من با دو فوریت آن مخالفم و پیشنهاد می‌کنم که به صورت یک فوریت در کمیسیون بررسی شود.

    در نهایت این طرح مورد رأی‌گیری قرار گرفت و با 17 رأی موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط