فونیکسریمکسبهتام

افزایش قیمت خودرو و بلاتکلیفی خریداران

عصر خودرو- افزایش قیمت برخی از محصولات خودروسازان داخلی در کنار بلاتکلیفی خریداران خودروهای پیش فروش شده موجب شد تا این هفته بخشی از فضای مجازی به گرانی خودرو و نیز سیاست‌های متولیان این امر اختصاص یابد.

افزایش قیمت خودرو و بلاتکلیفی خریداران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هشتگ‌های # خودروی_ملی، # تولید_داخلی، # پراید و # وزیر_صمت در اعتراض به افزایش قیمت محصولات شرکت‌های خودروسازی تشکیل شد و کاربران در فضای مجازی اغلب واکنش‌های انتقادی داشتند. در دی ماه امسال سرانجام خودروسازان توانستند مجوز افزایش قیمت محصولات مشمول قیمت‌گذاری خود را از دولت دریافت کنند و بلافاصله بعد از چراغ سبز دولت لیست جدید قیمت‌ها را اعلام کردند که با افزایش قیمت برای اغلب خودروهای تولید داخل همراه بود و برای مثال پراید در آن به 36 میلیون تومان رسید.

    کاربری در این باره نوشت« اون قیمت پراید معنیش چیه؟ یعنی ما بی‌کیفیت می‌سازیم و گران هم می‌فروشیم. می‌توانیم پس هستیم». از طرفی مشاهده این لیست یک شوک بزرگ برای خریداران بلاتکلیف خودرو به همراه داشت، چراکه باید محصولات خود را با چندین ماه تاخیر آن هم با هزینه زیادی از شرکت‌ها دریافت کنند. اگرچه وزیر صمت در واکنش به اعتراضات خریداران گفته بود که خودروهایی که پیش از این با قیمت قطعی پیش‌فروش شده‌اند، مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شوند، اما با این حال هنوز شرکت‌ها اقدامی برای تحویل خودروها انجام نداده‌اند و مردم همچنان سرگردان و بلاتکلیف هستند. از سوی دیگر تنها یک روز بعد از جلسه مدیران خودروساز با وزیر صمت، مدیرعامل سایپا از سمت خود برکنار شد تا تغییرات بنیادی وزیر شکل و شمایلی جدید به خود بگیرد. بنا بر برخی گزارش‌ها، شرکت سایپا در عرض 10 سال از 900میلیارد تومان سود به 6 هزار میلیارد تومان زیان انباشته رسیده است. یکی از کاربران در واکنش به تغییرات در سایپا نوشت«این نتیجه اقتصاد پوپولیستی است. سرکوب قیمت توسط شورای رقابت به خاطر حمایت از مردم، نتیجه‌ای جز به نابودی کشاندن صنعت و ایجاد نارضایتی در مردم نداشت. وقت آن رسیده که دولت، اقتصاد دستوری را کنار بگذارد». روز دوشنبه کلیات طرح ساماندهی صنعت خودرو به تصویب رسید. رئیس سازمان بازرسی هم در واکنش به افزایش ناگهانی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو گفت اگر مجوزی نداشته باشند، اقدام می‌کنیم. اینها همه در شرایطی است که با آغاز تحریم‌ها صنعت خودرو اولین بخشی بود که مورد تحریم قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم