فونیکسریمکسبهتام

واکنش سایپا به مصاحبه رییس سابق شورای رقابت

عصر خودرو- پیرو مصاحبه سایت خبرفوری با رییس سابق شورای رقابت و اعلام تخطی شرکت سایپا از مصوبه شورای رقابت و افزایش بدون مجوز محصولات، این شرکت به این سخنان واکنش نشان داد.

واکنش سایپا به مصاحبه رییس سابق شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرفوری، صبح امروز جمشید پژویان در گفتگو با ما در مورد افزایش قیمتهای بی رویه شرکت سایپا این امر را غیر قانونی دانست و اظهار داشت که طبق مصوبه شورای رقابت می توان در این شرکت تخته و مدیران شرکت جریمه شوند ضمن اینکه هزینه هایی که خریداران می پردازند سرمایه گذاری مدیران شرکت است.

    گویا این سخنان به مذاق مدیران شرکت سایپا خوش نیامده است و جوابیه ای به شرح زیر به دفتر سایت خبر فوری ارسال کردند.

    مدیرمسئول محترم پایگاه خبری خبرفوری

    با سلام و احترام؛

    با توجه به انتشار مصاحبه آقای جمشید پژویان رئیس سابق شورای رقابت با عنوان " طبق مصوبه شورای رقابت، در سایپا باید تخته شود/ خریداران سایپا هزینه سرمایه‌گذاری مدیران را در جاهای دیگر می‌پردازند" که به تاریخ 2/11/97 در خروجی آن رسانه قرار گرفت، خواهشمند است برابر قانون مطبوعات جوابیه گروه خودروسازی سایپا ذیل عینا" در همان صفحه و ستون منعکس شود.

    با کلی گویی ذهن مخاطبان را گمراه نکنید

    در مصاحبه  منتشرشده استفاده از عبارات بی پایه در جمله "در سایپا باید تخته شود" از اقتصاددان برجسته و مدیر باسابقه ای مانند جناب دکتر جمشید پژویان بعید به نظر می رسد و انتظار می رود که سخنان ایشان با استدلال قوی و بر اساس مستندات علم اقتصاد و بر پایه محاسبات دقیق فرمول تعیین قیمت خودروهای تولید داخل باشد نه اینکه از عبارات عوام فریبانه در اظهارات خویش استفاده کنند. ضمن اینکه اشاره ایشان به کدام مصوبه است و اگر مصوبه ای مبنی بر تعطیل شدن فعالیت شرکت سایپا وجود دارد، چرا تاکنون اجرایی نشده است؟!

    جناب پژویان و همه اساتید فن به درستی می دانند که تعیین قیمت خودروهای داخلی تابع فرمول مشخصی است که در گذشته توسط شورای رقابت انجام می شده و چندماهی است که توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می شود.

    در پاسخ به بخش اول سخن ایشان مبنی بر اینکه " پرایدی که پنج میلیون تومان هم ارزش ندارد معلوم نیست با چه مجوزی به چهل میلیون تومان رسیده است؟" اعلام می شود که قیمت مصوب پراید که به تازگی اعلام شده کمتر از 30 میلیون تومان است و ایشان به خوبی می دانند که خرید و فروش انواع پراید با قیمت بیشتر از قیمت مصوب کارخانه در بازار، هیچ ارتباطی به سایپا نداشته و حاصلی نیز برای این شرکت به همراه نخواهد داشت. کما اینکه خود ایشان در زمان حضورشان در شورای رقابت قیمت این خودرو را در سال 1393 حدود 15 میلیون تومان تعیین کرده بودند. حال چگونه قیمت پراید را 5 میلیون تومان می دانند؟ آیا این اظهارات ناقض عملکرد خود ایشان و تایید عوام فریبی نیست؟

    در بخشی از سخنان جناب پژویان آمده است: "وقتی شرکت سایپا به مصوبه شورای رقابت اهمیت نداده است شورای رقابت باید سریع در سایپا را ببندد و آن را تعطیل کند حتی دستور بدهد که مدیرعامل یا مدیر فروش طبق مصوبه جریمه و تنبیه شوند و سریع هم باید این حکم را اجرایی کند." اشاره ایشان به کدام مصوبه است؟ و آیا واقعا قابل باور است که خودروسازی مانند سایپا که در موضوع قیمت گذاری خودروهای پرتیراژ تابع قوانین و مقررات دولت و سیاست های کلان حوزه خودرو است، بتواند از مصوبات سازمان های فرادستی استنکاف کند؟! کاش به جای تخطئه کردن منطقی تر سخن بگوییم و با کلی گویی ذهن مخاطبان را گمراه نکنیم!

    رئیس سابق شورای رقابت در بخشی دیگر عنوان کرده است که "  سایپا خودسرانه اتومبیل پنج میلیون تومانی را چهل میلیون تومان قیمت گذاری کرده است که بسیار جای تامل دارد، البته با توجه به افزایش تورم و افزایش قیمتهای مواد اولیه نمی توان قیمتها را به چندسال قبل برگرداند ولی چهل میلیون تومان هم بسیار غیرعادی است" اول اینکه کاربرد عبارت پراید 5 میلیونی کاملا" عوام فریبانه، فاقد استدلال و بی پایه است و خود ایشان هم به این موضوع اذعان دارند. در ضمن سایپا هیچگاه پراید را 40 میلیون تومان قیمت گذاری نکرده است و آخرین قیمت پراید برابر مجوز وزارت صمت، حدود 29 میلیون تومان اعلام شده است.

    در پایان این شرکت آمادگی دارد که برای تنویر افکار عمومی و روشن شدن اذهان مشتریان جزئیات موارد موثر در تعیین قیمت نهایی خودروهای پرتیراژ را در اختیار رسانه ها و مردم قرار دهد.

    همچنین سایپا این حق را برای خود قائل است که جهت جلوگیری از تضییع حقوق خود موارد مطرح شده را از طریق مراجع قانونی دنبال کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو