فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور گلستان خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی خودروهای گلستان

ارسال پیامک تخلفات سرعت در گرگان

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور گلستان با بیان این که از سال ۹۱ تاکنون تعداد خودروهای استان رشد ۵۰ درصدی داشته، گفت: پنج دوربین نظارتی هوشمند در گرگان تخلفات سرعت را ثبت و برای مالک ارسال می کند.

رشد ۵۰ درصدی خودروهای گلستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  سرهنگ ایوب شرافتی، ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: رعایت حق عابر پیاده و اشغال نکردن پیاده رو باید توسط رانندگان اتفاق بیفتد.

    وی در خصوص مشکلات ترافیکی گرگان گفت: چهارشنبه بازار گرگان یکی از عوامل ترافیک در آن منطقه است و باعث کندی رفت و آمد شده و باید چنین بازارهایی از سطح شهر خارج شوند.

    شرافتی ادامه داد: البته پیگیری هایی توسط شهرداری گرگان صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

    وی افزود: طرح جامع ترافیک گرگان طی یک پروسه چهار ساله مصوب شد و حال باید این طرح براساس برنامه زمانبندی خود اجرا شود تا مشکلات ترافیکی گرگان مرتفع شود.

    شرافتی گفت: فرهنگ سازی در زمینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یکی از مسائلی است که باید اتفاق بیفتد زیرا با توجه به حجم خودروهای که به جاده ها اضافه می شوند در چند سال آینده تردد در مراکز اصلی شهرها بسیار سخت خواهد شد.

    وی اظهار کرد: باید کاربران به این امر توجه کنند و میل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

    وجود پاساژی با 105 باب مغازه ولی بدون پارکینگ در گرگان

    رئیس پلیس راهور استان گلستان بیان کرد: پاساژی در گرگان با 105 باب مغازه در خیایبان ولیعصر (عج) وجود دارد که پارکینگ ندارد و این امر بر ترافیک آن خیابان افزوده است.

    وی تصریح کرد: در سال 91 حدود 24 هزار و 200 خودور شماره گذاری شده در استان داشتیم که این رقم اکنون به 363 هزار وسیله نقلیه رسیده یعنی رشد 50 درصدی داشته است.

    شرافتی با بیان این که یعنی به ازای هر پنج نفر یک خودرو در استان وجود دارد، افزود: همچنین تعداد موتورسیکلت‌ استان در سال 91، حدود 184 هزار موتور بوده که این رقم اکنون 212 هزار وسیله نقلیه موتوری است.

    وی تأکید کرد: اگر تعداد خودورهای نقلیه و موتورسیکلت را با هم  لحاظ کنیم به ازاء هر 3.5 نفر یک وسیله نقلیه در استان وجود دارد.

    ارسال پیامک برای متخلفان در گرگان

    رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: با روش های سنتی نمی توان ترافیک را کنترل کرد و باید به سمت و سوی استفاده از تجهیزات الکترونیکی برویم.

    شرافتی گفت: پنج دوربین نظارتی هوشمند در سطح شهر گرگان وجود دارد که دو دوربین در محور ناهارخوران، دو دوربین در ورودهای شرقی و غربی و یکی هم در ورودی جاده آق قلا قرار گرفته است.

    وی اضافه کرد: این پنج دوربین آنلاین بوده و تخلفات سرعت را ثبت و برای مالک پیامک می کنند.

    شرافتی انتقال مرکز مانیتورینگ به راهور، شرکت در جلسات شورای ترافیکی شهرستان ها، تعامل با دستگاه های مختلف، پیگیری اصلاح نقاط حادثه خیز، ساماندهی سرویس مدارس و آژانس ها و برخورد با مسافربرهای شخصی را از اقدامات پلیس راهور استان برشمرد.

    گفتنی است که سرهنگ ایوب شرافتی به عنوان جانشین پلیس راه ناجا کشور انتخاب شده و چند روز آینده معارفه می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو