فونیکسریمکسبهتام

لوتوس تولید خودرو در چین را آغاز می کند

عصر خودرو- لوتوس از این پس تعدادی از محصولات خود را در کشور چین به تولید می رساند. کارخانه این شرکت در چین ۱.۳ میلیارد دلار ارزش دارد.

لوتوس تولید خودرو در چین را آغاز می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از موتور1 ، جیلی به عنوان کمپانی مادر لوتوس مبلغ 1.3 میلیارد دلار در یک کارخانه جدید سرمایه گذاری کرده است. در سال 2017 جیلی سهم زیادی از این شرکت را خریداری کرد.

    در حال حاضر جیلی مالک شرکت ولوو محسوب می شود؛ با این حال قصد دارد سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند. در آینده نزدیک اولین خودروی SUV لوتوس از راه می رسد. فروش خودروهای این برند در سال گذشته میلادی به 1630 دستگاه رسید.

    در حالی که میزان فروش این برند در مقایسه با سایر شرکت ها کم به نظر می رسد، یک رکورد برای آن محسوب می شود. فروش این برند در کشور سوئد نزدیک به 89 درصد، در ژاپن 59 درصد و در استرالیا 50 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این کشورها، خریداران در خاورمیانه نیز استقبال بیشتری از محصولات این شرکت کرده اند.

    لوتوس همچنان به تولید خودرو در کشور انگلستان ادامه می دهد؛ با این حال ساخت تعدادی از محصولات این شرکت در کشور چین برای آن و جیلی یک مزیت محسوب می شود. بر اساس قراردادهای گذشته، نورفک به عنوان مقر اصلی این کمپانی باقی می ماند.

    بر اساس اطلاعات منتشر شده، کارخانه جدید جیلی در کشور چین قادر به تولید 150 هزار خودرو به صورت سالانه است.  در این کارخانه شاهد تولید خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی خواهیم بود. در این کارخانه خودروهای جیلی و زیرمجموعه های آن به تولید می رسد.

    در گزارش رویترز به این موضوع اشاره شده که کارخانه Wuhan در چین، ابتدا روی تولید خودروهای SUV لوکس با برند لوتوس تمرکز می کند. فروش خودروهای کراس اوور و SUV در بازارهای جهانی افزایش چشمگیری داشته که این موضوع در کشور چین نیز صادق است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط