فونیکسریمکسبهتام

بیست و یکمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI۱۰۰ ؛

۵۰۰ شرکت برتر ایرانی ۸ بهمن معرفی می‌شوند

عصر خودرو- امروز ۲۳ دی ماه در حالی نشست خبری بیست و یکمین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران برگزار شد که قرار است، مراسم معرفی ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی، روز ۸ بهمن ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شود.

۵۰۰ شرکت برتر ایرانی ۸ بهمن معرفی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در ابتدای این نشست ابوالفضل کیانی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: این سازمان 55 سال پیش با هدف توسعه و مدیریت ایجاد شد و تا کنون بیش از 5 هزار پروژه مشاور صنعتی را برای بخش‌های خصوصی و دولتی انجام داده است.
    وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت صنعتی تا کنون 300 عنوان کتاب را منتشر کرده است، افزود: امسال 22 عنوان کتاب خاص با موضوعات پیشرفته مدیریتی آماده شده است. همچنین این سازمان آینده پژوهی مناسبی در حوزه کسب و کار انجام داده و در حال رصد به وجود آمدن شغل‌های جدید و از بین رفتن برخی دیگر از مشاغل است.
    کیانی با بیان اینکه مرکز آموزش‌های پیش از استخدام راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در این دوره‌ها دانش آموختگان مهارت‌های لازم را برای کار به دست می‌آورند.
    به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، این سازمان از 21 سال پیش اعتبارسنجی و اعتبار بخشی بنگاه‌های اقتصادی ایران را به عنوان imi100 شروع کرده است و روز 8 بهمن امسال مراسم آن برگزار و از بنگاه‌های برتر ایران تقدیر می‌شود.
    کیانی اضافه کرد: هدف اصلی از رتبه‌بندی شرکت‌های برتر تولید اطلاعات و شفاف سازی فضای کسب و کار است. افزون بر این، رتبه بندی شرکت‌های برتر نقش بنگاه‌های اقتصادی را در کشور مشخص و رقابت‌پذیری را میان این بنگاه‌ها تقویت می‌کند؛ این رقابت موجب ارتقا و توسعه کسب و کارهای نوآورانه می‌شود.
    به گفته وی، در رتبه بندی امسال، 26 درصد شرکت‌های بزرگ در صنعت بانک و موسسات اعتباری، 14 درصد در صنعت پتروشیمی، 13 درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، 7 درصد در صنعت فلزات اساسی و  6 درصد در صنعت حمل و نقل و خودرو فعالیت می‌کنند. همچنین 50 درصد شرکت‌های برتر صادر کننده در صنعت پتروشیمی، 15 درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، 17 درصد در صنعت فلزات اساسی و 4 درصد در صنعت چند رشته‌ای فعال هستند.
    مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، بیان کرد: اهمیت رتبه‌بندی از ابعاد مختلفی اهمیت دارد که یکی از این ابعاد، کمک به برندسازی در داخل و بین‌الملل است‌. همچنین سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان اقتصادی می‌توانند از رتبه‌بندی برای تدوین استراتژی‌های آتی بنگاه‌ها از طریق تحلیل روندهای اقتصادی استفاده کنند.
    وی افزود: سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند به وسیله این رتبه‌بندی حوزه‌های اثرگذار اقتصادی را شناسایی کنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به دست بیآورند. به علاوه، رتبه‌بندی به پژوهشگران و دانشجویان در کارهای تحقیقاتی و تحلیلی کمک می‌کند و منابع مناسبی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو