فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران :

اخذ عوارض برای تردد در معابر شهری اولویت ما نیست

معاونت حمل و نقل طرح‌های خوب را با پیشنهادات نپخته هوا می‌کند

عصر خودرو- علیخانی با اشاره به پیش‌بینی اخذ عوارض برای تردد در معابر و تونل‌های شهری گفت: در شرایط انجام این کار نیستیم و اولویت‌های دیگری داریم.

اخذ عوارض برای تردد در معابر شهری اولویت ما نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  محمد علیخانی رئیس کمیسیون رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران   با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ارسال لایحه‌ای از معاونت ترافیک شهرداری به معاونت برنامه‌ریزی برای پولی کردن 5 تونل شهری برای سال 98 اظهار کرد: ما به عنوان کمیسیون حمل و نقل چنین لایحه‌ای را ندیده‌ایم، زیرا به صورت داخلی و برای شهرداری بوده و به شورا نیامده‌ است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه این لایحه برای بررسی به معاونت برنامه ریزی شهرداری ارسال شده و هیچ هماهنگی با شورا و کمیسیون حمل و نقل نشده بود، تصریح کرد: پیشنهاد معاونت حمل و نقل این بود که موضوع تبدیل به لایحه و به شورا ارسال شود، در حالی که باید در کارگروه مربوطه بررسی و اگر آن‌ها تأیید می‌کردند به امضای شهردار می‌رسید و سپس به صورت لایحه به شورا می‌آمد، اما هچکدام از این مراحل انجام نشده و تنها لایحه به شورا نیامده است.

    وی با بیان اینکه این موضوع اولویت ما نیست و اولویت ما اجرای پارک حاشیه‌ای است که از قبل هم مصوبه دارد، افزود: هنوز این لایحه اجرا نشده و خسارات زیادی به شهرداری زده است.رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض در معابر خاص در کشور‌هایی مانند ترکیه و امارات اجرا نمی‌شود،گفت: برای این کار دو بحث وجود دارد. اول اینکه از معابر موجود عوارض اخذ شود و بحث دوم اینکه از معابری که سرمایه گذار، سرمایه گذاری می‌کند عوارض گرفته شود و در پیشنهادی که اکنون مطرح شده، معلوم نیست می‌خواهند از کدام معابر عوارض دریافت کنند.

    علیخانی با تأکید بر اینکه در مدیریت ترافیک کسی که خودرو خود را به شهر می‌آورد با کسی که خودرو ندارد، برابر نیست، تصریح کرد: این موضوع مانند یارانه بنزین است که افراد فاقد خودرو یارانه‌شان همانند افراد دارای خودرو پرداخت می‌شود، لذا کسی که خودرو ندارد نباید مانند کسی که خودرو دارد و شهر را آلوده می‌کند، هزینه پرداخت کند.

    وی افزود: اگر کسی می‌خواهد خودرو شخصی بیاورد، باید عوارض بدهد و از عوارض آن مترو و حمل و نقل عمومی توسعه یابد.علیخانی با اشاره به پیشنهاد اخذ عوارض برای تردد از تونل‌های شهری ادامه داد: اکنون در شرایط انجام این کار نیستیم و اولویت‌های دیگری داریم که اجرا نشده و برای اجرای این کار باید بسته‌ای از سیاست‌ها در حمل و نقل اجرا شود که شامل توسعه حمل و نقل، برقی کردن اتوبوس، هوشمندسازی و پارک حاشیه‌ای است و باید همه این سیاست‌ها با هم اجرا شوند.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه بحث عوارض باید قبل از اعلام رسانه‌ای در شهرداری و کمیسیون حمل و نقل مطرح می‌شد، گفت: معاونت حمل و نقل پیشنهادات را به عنوان تصمیم اعلام و اصل تصمیم را با پیشنهادات نپخته هوا می‌کند که در مورد این موضوع هم این اتفاق رخ داده است.

    وی با بیان اینکه باید قبل از اعلام عمومی، موضوع توسط کارشناسان حمل و نقل بررسی و اگر قابل طرح بود، مطرح شود، تصریح کرد:، این‌ها بعضی مطالب نپخته را رسانه‌ای می‌کنند و باعث فضاسازی می‌شوند.

    علیخانی گفت: من به این رفتار مشکوک هستم و این کار شهرداری و شورا آسیب می‌زند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو