فونیکسریمکسبهتام

جگوار لندرور باز هم دست به تعدیل نیرو زد

عصر خودرو- کمتر از یک سال پس ‌از آنکه شرکت چندملیتی خودروسازی «جگوار لندرور» انگلیس یک هزار و ۵۰۰ تن از نیروهای خود را به بهانه مشکلات اقتصادی کاهش داد، این شرکت از تعدیل هزاران تن دیگر به دلیل نوسانات بازار خودرو در اثر برگزیت خبر داد.

جگوار لندرور باز هم دست به تعدیل نیرو زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، جگوار لندرور قصد دارد تا 4 هزار و 500 تن از نیروهای خود را در بخش‌های اداری، بازاریابی و مدیریت تعدیل دهد. این تصمیم بخشی از تلاش‌های مدیران این شرکت برای صرفه‌جویی 2.5 میلیارد پوندی در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.
    جگوار لندرور سال گذشته نسبت به روند نزولی سرمایه‌گذاری‌ها در این شرکت به دلیل ابهامات تجاری ناشی از برگزیت هشدار داده بود. اینک با توجه به‌ احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دست‌یابی به توافق برگزیت، مدیران این شرکت از یک خسارت چند صد میلیون پوندی خبر می‌دهند.
    تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی خارجی در انگلیس طی ماه های اخیر نسبت به عواقب خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داده و برخی قصد دارند تا بعد از پایان مهلت قانونی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، برای مدتی کارخانه‌های خود را تعطیل کنند.
    شرکت هوندا امروز اعلام کرد که از ابتدای ماه آوریل به مدت 6 روز کارخانه خود در انگلیس را تعطیل می کند تا تکلیف وضعیت مرزی و لجستیکی بین انگلیس و اتحادیه اروپا مشخص شود. پیش‌ از این شرکت بی.ام.دبلیو نیز از تصمیم مشابهی خبر داده بود.
    علاوه بر مساله برگزیت، کاهش فروش خودرو در چین و تعدیل تعداد تقاضاها برای خودروهای گازوئیلی از دیگر دلایلی عنوان شد که جگوار لندرور دست به تعدیل نیرو زده است.
    جگوار لندرور زیرمجموعه گروه خودروسازی هندی تاتا موتورز است که بیشتر محصولات خود را در انگلیس طراحی و تولید می‌کند. حدود 80 تا 90 خودروهای تولیدشده توسط این شرکت، گازوئیلی هستند که با توجه به استانداردها و محدودیت‌های جدید اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی هوا همخوانی ندارد.
    این شرکت سال گذشته اعلام کرده بود که از سال 2020 میلادی، تولید خودرو با موتور احتراق داخلی را متوقف و تنها خودروهای تمام برقی و یا هیبریدی تولید خواهد کرد. بااین‌حال پیشرفت تازه‌ای در رابطه با این طرح تاکنون گزارش نشده است.
    دولت انگلیس در نظر دارد تا فروش خودرو با موتور احتراق داخلی را از سال 2040 میلادی متوقف کند. در همین رابطه پایتخت انگلیس سه ماه دیگر آماده اجرای طرحی خواهد شد که در اثر آن رانندگان خودروهای عمدتاً گازوئیلی برای ورود به بیشتر مناطق این شهر علاوه بر پرداخت طرح ترافیک، عوارض جدیدی را پرداخت خواهند کرد.
    این طرح که «یو ال ئی زد»( ULEZ) مخفف «مناطق فوق‌العاده سطح پایین گازهای سمی» نام دارد از هشتم آوریل (19 فروردین 1398) برای کاهش آلودگی‌های ناشی از گازهای سمی خودروهای قدیمی و عمدتاً گازوئیلی در مناطق مرکزی لندن به اجرا گذشته خواهد شد و به‌تدریج تا سال 2021 میلادی به‌تمامی مناطق این شهر توسعه پیدا خواهد کرد.
    بر اساس این طرح که در تمام طول شبانه‌روز به اجرا گذاشته می‌شود، رانندگان خودروهایی که زیر استانداردهای تعیین‌شده به این مناطق وارد شوند بایستی مبلغ 12 پوند و 50 پنس به‌عنوان جریمه پرداخت کنند. این هزینه علاوه بر عوارض دیگری است که شهرداری لندن در بیشتر مناطق مرکزی این شهر تحت عنوان طرح ترافیک به مبلغ روزانه 11 پوند و 50 پنس از رانندگان دریافت می‌کند.
    در واقع بیشتر رانندگان خودروهای قدیمی و گازوئیلی از این ‌پس برای تردد در بیشتر مناطق شهر لندن با پرداخت عوارض نزدیک به 25 پوند در روز روبرو خواهند که این مساله انتقادهای گسترده‌ای را در پی داشته است.
    بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برای تطابق با قوانین جدید آلودگی هوا و ادامه حیات در بازارهای جهانی به سمت ساخت خودروهای برقی حرکت کرده که از میان آن‌ها می‌توان به شرکت چندملیتی 'ولوو' و شرکت آمریکایی 'تسلا موتورز'که از ابتدای تأسیسش، خودروهای تمام برقی تولید کرده است، اشاره کرد.
    گزارش‌ها حاکی است که آلودگی هوا در انگلیس باعث مرگ زودرس 40 تا 50 هزار تن از مردم این کشور در سال می‌شود که از این میزان 9 هزار تن تنها مربوط به ساکنان لندن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو