فونیکسریمکسبهتام

تصویب شرح خدمات مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری

عصر خودرو- شرح خدمات مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و امکان سنجی ریلی در شورایعالی ترافیک کشور تصویب شد.

تصویب شرح خدمات مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از تصویب شرح خدمات مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و شرح خدمات مطالعات امکان سنجی ریلی شهری در جلسه اخیر این شورا خبر داد.

    مهدی جمالی نژاد ضمن اعلام خبر افزود: بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و با بررسی های صورت گرفته در کمیته فنی شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، شرح خدمات مذکور که در پوشش نیازمندیهای شهروندان در بهره گیری از سامانه های حمل و نقلی تاثیر زیادی دارد در یکصد و چهل و هشتمین جلسه این شورا که 19دی تشکیل شد، به اتفاق آرا به تصویب رسید.

    وی در ادامه اظهار کرد: شرح خدمات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری و حومه یک طرح مادر در این حوزه است که پیش از این در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصویب شده و تمامی انواع حمل و نقل در شهرها را شامل می شود ولی این طرح که در آن به کلیات موضوع پرداخته شده برای عملیاتی شدن نیازمند انجام مطالعات تفصیلی می باشد.

    رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور افزود: منطبق با قانون حمایت از سامانه های ریلی مصوب سال 1386مجلس شورای اسلامی، که به موجب آن شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت که طرح جامع حمل و نقل آنها کریدورهای ریلی لازم برای آن شهر را پیشنهاد می دهد، لازم است تا بر اساس مطالعه با جزئیات کامل به بررسی سناریوهای مختلف و تدقیق مسیر ریل و چگونگی جزئیات اجرای آن بپردازد.

    جمالی نژاد گفت: بر اساس مصوبه جلسه 19دی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، احداث مسیرهای ریلی در شهرهای دارای مجوز، ضابطه مند شد و همچنین در شهرهایی که نیاز به حمل و نقل ریلی ندارند در بخش حمل و نقل همگانی، یکپارچگی لازم بین سامانه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی جهت پوشش دادن تقاضای شهر به وجود خواهد آمد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو