فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت خبر داد:

رفع محدودیت انتقال ارز صنعت تایر تا دو هفته آینده

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیش بینی ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بر اساس قرارداد منعقد شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه با هدف نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی خبر داد و تاکید کرد که مشکل نقل و انتقال ارز صنعت تایر تا دو هفته آینده رفع خواهد شد.

رفع محدودیت انتقال ارز صنعت تایر تا دو هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، فرشاد مقیمی چهاردهمین همایش ملی لاستیک ایران با بیان این خبر افزود: در تبصره 18 بودجه سال 97 با هدف نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی مواردی پیش بینی شد که به دنباا این تبصره اقداماتی از سوی وزارت صنعت با همکاری سازمان برنامه رقم خورد تا منجر به استفاده از فناوری های نوین تولید شود که در این‌میان تایر یکی از اولویت های نوسازی است.
    وی نرخ سود این تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته را 12 درصد و مناطق توسعه یافته را 14 درصد اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت که به زودی اعلام می شود و امیدواریم با استفاده از این تسهیلات بتوانیم فضای خالی حاصل از تولید و مصرف را در تایر سبک و سنگین جبران و زمینه صادرات را مهیا کنیم.
    مقیمی با اشاره به تولید بیش از 70 دزصد مواد اولیه صنعت تایر اظهار کرد: این روند مزیت این صنعت را نشان می دهد و با ظرفیت های در دست احداث در طرح های توسعه ای و ایجادی ظرفیت تولید در این صنعت به350 هزار تن لاستیک می رسد که نشان می دهد ظرفیت لازم برای پوشش نیاز داخل و صادرات در این حوزه وجود دارد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اصلاح قیمت ها را چالش اصلی این صنعت دانست و گفت: این امر با همت و حمایت های انجام شده وارد فاز اجرایی شد این در حالیست که اصلاح تعرفه دیگر خواسته فعالان این حوزه است که با نزدیک شدن به پایان سال و زمان بازنگری تعرفه ها، انجمن صنعت تایر می تواند نسبت به اعلام نظرات و پیشنهادهای خود در این خصوص اقدام کند تا تغییرات در سال آینده اعمال شود.
    وی با اشاره به افزایش یک درصدی تولید به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: از ابتدای امسال ثبت سفارش های تایید شده در این صنعت به 1005 مورد با ارزش دلاری 170 میلیون دلار رسید این در حالیست که ثبت سفارش ها در کنار محدودیت در نقل و انتقال ارز یکی از چالش های این صنعت است که با جلسات برگزاد شده با کنسته بانک مرکزی، مشکلات موجود در زمینه انتقال ارز صنعتوتایر تا دو هفته آینده برطرف خواهد شد.
    وی با تاکید بر این که صنعت لاستیک تنها صنعتی است که ارز مرجع استفاده می کند، گفت: با مشورت وزیر صنعت مقرر شد ستاد تسهیل ملی با حضور وزرا تشکیل و تنها به مسائل کلیدی و اساسی صنعت بپردازد و مصوبات این ستاد لازم الاجرا خواهد بود که نخستین جلسه با محوریت چالش های گمرکی با 6 محور برگزار و 35 چالش شناسایی شد ک درخواست می شود فعالان صنعت تایر نیز محدودتی های گمرکی خود را تا شنبه اینده به معاونت صنایع اعلام تا در روز دوشنبه و همزمان با دومین جلسه این ستاد مورد بررسی قرار گیرد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن افزایش عمق ساخت داخل به عنوان یکی از رئوس اصلی وزارت صنعت تصریح کرد: بر این اساس پیشنهاد می شود نمایش نیازمندی ها و توانمندی های صنعت تایر برگزار شود تا قدرت تولیدکنندگانی که توانایی تولید دارند مشخص شده و مورد حمایت قرار گیرند. براین اساس واحدهای ایجادی با محوریت تعمیق ساخت داخل در سال آینده مورد حمایت وزارت صنعت قرار خولهند گرفت.
    مقیمی با بیان این که مقایسه صنعت تایر ایران و خارج نشان می دهد که باید نسبت به افزایش مقیاس تولید اقدام شود، اظهار کرد: باید از ظرفیت های ادغام و تجمیع بیشتر استفاده کنیم در همین حال مقایسه صنایع مشابه نشان می دهد تجمیع فعالیت ها می تواند زمینه ساز توسعه صادرات باشد. براین اساس تفاهم نامه ای با هدف انتقال فناوری ها و داخلی سازی با معاونت علمی فناوری منعقد شده است.
    وی با اشاره به طرح صنعت پوشاک با همکاری سازمان برنامه و بودجه گفت: صنعت تایر می تواند در صورت تمایل از این طرح استفاده کند که براساس آن، طرح جدید و خاصی مبنی بر توسعه فناوری های داخلی با حمایت سازمان برنامه و بودجه تعریف کرد که براساس آن این صنعت قادر به استفاده از مجموعه حمایت دولتی با محوریت فناوری نوین خواهد بود.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو