فونیکسریمکسبهتام

مافی در تشریح نشست کمیسیون درآمد پایدار شهری مطرح کرد:

تصویب امکان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان

عصر خودرو- رئیس کمیسیون مشترک درآمد پایدار شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اعضای کمیسیون با شهردار و رئیس شورای شهر تهران، گفت: در این نشست تشکیل کمیته‌ای برای باز زنده‌سازی قانون نوسازی و عمران شهری و اختصاص سهم ۵۰ درصدی به شهرداری‌‎ها از محل مالیات بر ارزش افزوده مصوب شد.

تصویب امکان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، پروانه مافی با اشاره به نشست کمیسیون مشترک درآمد پایدار شهری با حضور پیروز حناچی، شهردار و محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: در این نشست موضوعات مهمی از جمله لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بحث شد و این ششمین جلسه کمیسیون با همین دستور کار بود.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست مواد 5، 9 و 11 لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌‎ها مورد بررسی قرار گرفت و شهردار، رئیس شورای شهر و اعضای شورای عالی استان‌‎ها بعلاوه مسئولان وزارتخانه‌ها دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست حضور داشتند.

    وی ادامه داد: همچنین یکی از اصحاب اندیشه حوزه اقتصاد مالی شهرداری‌ها ارائه‌ای در خصوص ماده 5 این قانون داشت که مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت و نهایتا مقرر شد کارگروهی تخصصی ذیل کمیسیون درآمد پایدار شهری به منظور تدوین قانون نوسازی و عمران شهری باز زنده‌سازی کند چرا که این قانون قدیمی نیازمند اصلاح جدید بود که اگر نتایج لازم در این حوزه اخذ شود، منابع حاصل از مستقلات و املاک سهمی بیش از 30 درصد از درآمد‌ها در این حوزه را به سبد شهرداری‌ها خواهد آورند.

    اختصاص سهم 50 درصدی به شهرداری‌‎ها از محل مالیات بر ارزش افزوده

    مافی یادآور شد: همچنین موضوع مالیات بر ارزش افزوده با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که سهم 50 درصدی شهرداری‌ها مورد نظر اعضا بود که با اجرای این مهم درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌‎ها دچار تحول اساسی خواهد شد.

    تصویب امکان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان

    این نماینده مردم ادامه داد: مطلب دیگری که شب گذشته در جلسه مطرح شد امکان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان‌ها بود که بر این اساس اختیار میزان و نحوه اعمال این عوارض به مدیریت‌‎های محلی یعنی شوراها و شهرداری‌‎ها واگذار شد.

    رئیس کمیسیون درآمد پایدار شهری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تمامی این موارد در قانون بودجه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت تا ردیف‍‎های لازم آن در لایحه بودجه سال 98 گنجانده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۲۱ ساعت پیش
        آرشیو