فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان بر قیمت گذاری خودرو حاکم است

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نحوه قیمت گذاری ، کنترل و نظارت بر خودرو همچون گذشته براساس ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (از قبل حاکم بوده است) ، اجرا می شود.

ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان بر قیمت گذاری خودرو حاکم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، سیدجواد تقوی اظهار کرد: خودرو در گروه نخست نظارت و قیمت گذاری سازمان حمایت قرار دارد و بنا براعلام شورای اقتصاد در گروه کالاهای انحصاری قرار داشته و تابع قیمت گذاری است.
    وی افزود: کمیته خودرو در چارچوب ضوابط سازمان حمایت به موضوع قیمت گذاری، ورود پیدا کرده و قیمت های مورد نظر را ارائه می کند. تقوی تصریح کرد: در مورد هرگونه درخواست قیمت گذاری جدید براساس مستندات و اسنادی که خودروسازها ارائه می کنند، اقدامات کارشناسی انجام می شود.
    رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: نتیجه کار بررسی در کمیته خودرو با حضور اعضای مرتبط شامل خودروسازها، انجمن ها و تشکل های ذیربط و نهادهای مرتبط مطرح اعلام می شود و این کمیته تصمیم نهایی را در زمینه قیمت گذاری خودرو خواهد گرفت.
    http://www.asrekhodro.com/News/24345

    امکان آزادسازی قیمت خودرو وجود ندارد
    شش سال پیش در چنین روزی تصمیم افزایش قیمت برخی از خودروها براساس درخواست تولیدکنندگان اتخاذ شد. مدیرکل سابق کالاهای فلزی سازمان حمایت خواستار پایان سوءبرداشت ها درخصوص مرجع قیمت گذاری خودرو شد و با اعلام اینکه قیمت خودرو در بازار 4تا 22درصد کاهش یافت، دلالان را عامل افزایش قیمت ها دانست.شهرام میر آخرلو در خصوص دلایل افزایش قیمت 700 هزار تومانی خودروهایی که ملزم به رعایت استاندارد یورو 4 هستند، اظهارکرد: تصمیم افزایش قیمت برخی از خودروها براساس درخواست تولیدکنندگان اتخاذ شده است.وی با اشاره به اینکه در جلسه ماه گذشته کمیته قیمت گذاری خودرو ورود خودروهای جدید به بازار مطرح و تعیین قیمت هایی لحاظ شده است، افزود: تندر SR محصول جدید پارس و وانت بار شرکت پویا خودرو گرمسار از جمله این خودروهای جدید به شمار می آیند که قیمت گذاری آنها انجام شد. البته در رابطه با تغییرات قیمت خودروهای فعلی تصمیم جدیدی اعمال نشده است.به گفته مدیر کل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، دیگر مصوبه این جلسه الزمات قانونی دولت برای واحدهای تولیدی بود که مطابق آن خودروهای استاندارد یورو 2 باید در یک دوره زمانی تعریف شده به یورو 4 تغییر کیفیت دهند.میرآخرلو اضافه کرد: برهمین اساس خودروسازها باید تا اول آذرماه ماه این تغییرات را انجام دهند و تا اول سال 92 تمام خودروهای یورو 2 خود را به یورو 4 تبدیل کنند.
    http://www.asrekhodro.com/News/24341
    کدام خودروها اجازه افزایش قیمت ندارد؟
    شش سال پیش در چنین روزی قائم مقام سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش قیمت فقط برای خودروهایی که استاندارد تولید آن از یورو2 به یورو4 ارتقاء یافته، مجاز است. مسعود موحدی در خصوص افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای خودروهایی که استاندارد خود را ارتقاء داده شده، مجوز افزایش قیمت صادر شده است.وی افزود: قیمت خودروهای لوکسی که نرخ آن بیش از 45 میلیون تومان است نیز براساس مصوبه ای که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صادرکرده است، تعیین می شود.موحدی بیان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تولید در شرکت های خودروسازی بوده و قیمت محصولات آنها نیز با توجه به هزینه های تولید برآورد و اعلام شده است بنابراین نباید هیچ گونه افزایش نرخی در سطح بازار صورت بگیرد.
    http://www.asrekhodro.com/News/24337

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو