فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت در گفت و گو با «عصر خودرو» خبر داد:

خبر خوش برای خریداران خودرو در نیمه نخست سال

بررسی قیمت های جدید خودرو در جلسه روز سه شنبه ستاد تنظیم بازار

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعهدات نیمه نخست امسال خودروسازان که تا پایان شهریورماه تکمیل وجه شده باشند، با قیمت های پیشین تحویل می شود.

خبر خوش برای خریداران خودرو در نیمه نخست سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    فرشاد مقیمی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با اشاره به جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هرچند در این جلسه تصمیم گیری قطعی و نهایی در زمینه قیمت خودروهای تحویلی گرفته نشده اما بر این نکته تاکید شده که خودروساز موظف به اختصاص 80 درصد تولیدات خود به تعهدات قبلی است.
    وی افزود: در همین حال به این جمع بندی رسیده ایم تعهداتی که تا پایان شهریورماه امسال نسبت به تکمیل وجه خود اقدام کرده اند، خودروهای ثبت نامی خود را با قیمت های قبلی تحویل خواهند گرفت.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره روند واگذاری خودروهای تحویلی در نیمه دوم سال نیز گفت: هنوز برای تعهدات نیمه دوم سال به جمع بندی لازم نرسیده ایم اما نتیجه نهایی این موضوع ظرف امروز و فردا اعلام می شود.
    مقیمی یادآور شد: در جلسه امروز صبح وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس به بازگشت سقف تولید خودروسازان به روزهای اوج تاکید شد چرا که مساله اصلی صنعت خودرو در حال حاضر سقف تولید است.
    وی با بیان این که افزایش قیمت رخ داده در بازار نیز به دلیل عرضه اندک و تقاضای بالا بوده است، تصریح کرد: خودروسازان قول داده اند تا نسبت به عرضه بیشتر به بازار اقدام کنند در همین حال وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز زمینه های کاری در خصوص سرمایه در گردش و آزاد کردن قطعات و مواد اولیه از گمرکات را از طریق بانک مرکزی و گمرکات حل کرده و با الزامات اجرایی شده انتظار می رود شاهد تعادل قیمت ها در بازار باشیم.
    معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت درپاسخ به آخرین وضعیت قیمت گذاری خودروها از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز تصریح کرد: پیشنهاد این سازمان در زمینه قیمت تمام شده خودروسازان مشخص شده و در انتظار برای تشکیل جلسه ستاد تنطیم بازار برای اعلام نهایی هستیم.
    مقیمی در پاسخ به دلایل تاخیر اعلام قیمت ها از سوی سازمان حمایت اظهار کرد: ادامه داد: این موضوع مهم بوده و لازم است تا نسبت به بررسی ابعاد مختلف این موضوع اقدام شود چرا که هرگونه تصمیم گیری سریع در این زمینه کشور را با حاشیه مواجه خواهد کرد بر این اساس پیش بینی می شود در جلسه روز سه شنبه این ستاد، نتیجه نهایی در اعلام قیمت های جدید خودروسازان بررسی و اعلام شود.
    وی درخصوص اجرای بسته حمایتی صنعت خودرو نیز گفت: بررسی نهایی این بسته حمایتی تا هفته جاری به پایان می رسد و به زودی وارد فاز اجرایی می شود که در این بسته سرمایه در گردش 4 هزار میلیارد تومانی برای صنعت خودرو و قطعه پیش بینی شده است.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط