فونیکسریمکسبهتام

با فرض پرداخت تسهیلات به قطعه سازان؛

بازگشت رونق به صنعت قطعه تا پایان سال زمان می برد

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی گفت: در صورت پرداخت تسهیلات به خودروسازان و واریز آن به حساب قطعه سازان دو ماه زمان لازم است تا انبار زنجیره خودرو تکمیل شود بنابراین رونق صنعت قطعه تا پایان سال زمان می برد.

بازگشت رونق به صنعت قطعه تا پایان سال زمان می برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    آرش محبی نژاد در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به 4 مشکل صنعت  قطعه در نامه نگاری های قطعه سازان با دولت اظهار کرد: در نامه نگاری های خود با هدف بیان مشکلات بر 4 مشکل صنعت قطعه و حل آن ها تاکید کردیم.
    وی یکی از چالش های صنعت قطعه را بحث قیمت اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این امر سرمایه در گردش مورد نیاز صنعت قطعه نیز از دیگر چالش های این صنعت به شمار می رود که این امر ناشی از مطالبات معوق خودروسازان است.
    محبی نژاد ادامه داد: این شرایط در حالیست که قطعه سازان نسبت به خریدهای مدت اعتباری که از آن با عنوان یوزانس یاد می شود، با نرخ ارزهای پیشین اقدام کرده اند اما هم اکنون باید این بدهی های خود را با نرخ ارز فعلی پرداخت کنند در حالی که نقدینگی لازم را در اختیار ندارند که این امر به چالشی جدی برای فعالان صنعت قطعه تبدیل شده است.
    این فعال صنعت قطعه در ادامه تامین مواد اولیه داخلی و خارجی و همچنین ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه را از دیگر چالش های فعالان صنعت قطعه برشمرد و گفت: هم اکنون قیمت برخی از مواد اولیه 3 تا 4 برابر شده این در حالیست که عرضه این مواد نیز به اندازه کافی نبوده و برای نیاز فعالان این صنعت کفایت نمی کند.
    وی با تاکید بر خالی بودن انبار قطعه سازان از مواد اولیه تصریح کرد: در شرایطی که توان تامین مواد اولیه صنعت قطعه وجود ندارد و انبار قطعه سازان نیز از مواد خالی است باید این مشکلات در قالب بسته ای پیش بینی تا نسبت به رفع مشکل خودروسازان اقدام شود.
    دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی یادآور شد: در حال حاضر موضوع افزایش قیمت تبدیل به یک موضوع سیاسی شده و اگر دولت مانع از افزایش قیمت خودروسازان می شود در مقابل، قطعه سازان ناگزیر به افزایش قیمت هستند و چاره ای به غیر از این ندارند.
    محبی نژاد با اشاره به اظهاراتی مبنی بر پرداخت 6400 میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان که از سوی وزیر صنعت، تجارت و معدن مطرح شده، تصریح کرد: اگر این رقم به شکلی تامین و به خودروسازان تزریق شود به شرط پرداخت مستقیم به قطعه سازان می تواند سرمایه در گردش فعالان این حوزه را تامین کند چرا که در این صورت بدهی معوق خودروسازان تسویه خواهد شد.
    به گفته وی، وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده که در صورت پرداخت این رقم از سوی خودروسازان به قطعه سازان، نسبت به پرداخت این میزان اقدام خواهند کرد.

    نویسنده:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو