فونیکسریمکسبهتام

عبور و مرور بدون زنجیر چرخ خودرو‌ها مانع برف‌روبی شهری شد

عصر خودرو- مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با آغاز بارش برف ۳۴ دستگاه تیغه برف‌روب و ۶ دستگاه نمک‌پاش را به معابر شهری وارد کردیم اما عبور بدون زنجیر چرخ رانندگان مشکلاتی در برف‌روبی ایجاد کرد.

عبور و مرور بدون زنجیر چرخ خودرو‌ها مانع برف‌روبی شهری شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حسین خانجانی  در همدان، اظهار داشت: تا زمانی که با شما در حال صحبت هستم 3 بار برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر را از بارش برف 40 سانتی‌متر‌ انجام دادیم و همکارانم در حوزه خد‌مات شهری آماده برف‌روبی و تیغه‌زنی معابر از برف برای بار چهارم هستند اما بی‌دقتی و کم‌توجهی شهروندان موجب شده که تیغه‌های 6 متری برف‌روب توانایی کافی برای مانور برف‌روبی را در معابر نداشته باشند و راه را برای برف‌روبی با سرعت همکاران مسدود کنند.

    وی گفت: مشکل اصلی از آنجا ایجاد شده که اکثر رانندگان همدانی بدون زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن وارد معابر شدند و این موضوع سر خوردن و ایجاد ترافیک در معابر شریانی شهری را موجب شده است و حتی به این دلیل ناوگان عمومی شهری در خدمات‌دهی دچار مشکل است. بیشتر سر خوردن و مسدود شدن مسیر‌ها هم در ورودی یا خروجی تقاطع‌های ناهمسطح شهری ایجاد شده است که همکارانم به اجبار باید کار برف‌روبی خود را رها کرده به خودرو‌های که در مسیر سر خوردند کمک کنند.

    خانجانی با یاد‌آوری این که بر اساس طرح تدوین شده برای برف‌روبی معابر شهر همدان ابتدا معابر شریانی(اصلی) شهر را برف‌روبی و سپس به معابر بعدی برای برف‌روبی وارد می‌شویم از شهروندان خواست تا به 500 نیرو برف‌روب خدمات شهری با پارک نکردن خودروی خود در شب و در حاشیه معابر کمک کنند تا دستگاه‌های برف‌روب و تیغه‌زن خدمات شهری با سرعت بیشتری معابر را از برف پاکسازی کنند.

    مدیر خدمات شهری شهرداری همدان گفت: بنر‌های اطلاع‌رسانی را در معابر شهری برای توجه به این موضوع نصب کردیم و از شهروندان هم انتظار داریم در روز‌های برفی حداقل ساعتی زود‌تر از خانه خارج شوند تا برای رسیدن به محل کار یا تحصیل با مشکلی مواجه نشوند. چرا که به دلیل بی‌توجهی شهروندان و پارک خودرو‌هایشان در حاشیه معابر، اغلب دستگاه برف‌روب برای پاکسازی معبر مجبور است اطراف خودرو را تیغه بزند و بخشی از برف هم امکان دارد در اطراف خودرو باقی بماند و به دلیل سردی هوای شب یخ بزند و فردا خارج کردن این خودرو را از داخل این برف با مشکل مواجه خواهد کرد. اگر معبر تیغه‌زنی نشود که سایر شهروندان برای نبود راه عبور گلایه خواهند کرد.

    وی افزود: با تلاشی که همکارانم در این مدت داشتند برف‌های تیغه شده را دپو و سپس به خارج شهر منتقل خواهیم کرد و بعد از برف‌روبی هم قبل از کاهش دمای هوا، یکبار دیگر مجدد دستگاه نمک‌پاش خودکار همه معابر اصلی را یخ‌زدایی خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط