فونیکسریمکسبهتام

ماهانه ۲۰ میلیون تردد خودرو در قزوین ثبت می شود

عصر خودرو- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:روزانه ۷۰۰ هزار و ماهانه ۲۰ میلیون تردد خودرو توسط دستگاه های شمارشگر در جاده ها و آزادراه های قزوین ثبت می شود.

ماهانه ۲۰ میلیون تردد خودرو در قزوین ثبت می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، افشین پیرنون روز پنجشنبه در دیدار با استاندار قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به این حجم تردد همواره قزوین بین سه استان برتر حمل و نقل کشور بعد از استان های تهران، البرز و مازندان قرار دارد.
    پیرنون افزود: در همین راستا سال گذشته 8.6 دهم میلیون تن کالا و 2.8 دهم مسافر از قزوین به نقاط دیگر کشور جا به جا شده اند.
    وی گفت:9 هزار و 400 دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده ای و هزار و 372 ناوگان مسافری در استان فعال هستند و میانگین عمر ناوگان باری استان 22 سال و ناوگان مسافربری قزوین 14 تا 15 سال است.
    این مسئول اضافه کرد: قزوین به دلیل قرار گرفتن در چهارراه کشور، پل ارتباطی 11 استان و داشتن سه شاهراه اصلی نقش حیاتی در حمل و نقل کشور دارد و تاثیرگذاری آن در ترانزیت کالا و مسافر در کشور بسیار بالا است.
    پیرنون افزود:6 هزار و 700 کیلومتر راه در استان وجود دارد که هزار و 300 کیلومتر آن بزرگراه، آزادراه و جاده های اصلی و راه های شریانی است و 26 باب راهدارخانه با 281 ماشین آلات و 300 راهدار به مسافران و رانندگان خدمات ارایه می کنند.
    وی گفت: حمل و نقل کشور و استان امسال تلاطم ها و تنش های زیادی را تجربه کرد که تا کنون بی سابقه بود.
    مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اضافه کرد:تنش های حمل و نقل جاده ای از یک خرداد ماه امسال شروع شد که برخی نیازمند اصلاح قانون و مقررات و افزایش نرخ کرایه ها بود که برای حل آنها تلاش کردیم.
    مدیر کل راهداری استان افزود: در مهرماه امسال مسایل دیگری رخ داد که نوع بیان آن با تنش های اول خرداد متفاوت بود.
    وی گفت: گرانی اقلام ،کمبود لاستیک و لوازم یدکی و افزایش هزینه های نگهداری سیستم های حمل و نقل از جمله اظهارات رانندگان بود که برای رفع آنها با افزایش 20 درصدی کرایه ها، توزیع لاستیک و اجرای طرح تن کیلومتر اقدام کردیم.
    این مسئول ادامه داد: سالانه 80 هزار لاستیک در استان نیاز داریم که در این پنج ماه 12 هزار لاستیک سازمان راهداری توزیع شده است، هرچند وظیفه راهداری توزیع لاستیک نیست ولی برای جلوگیری از اختلال در سیستم حمل و نقل به این عمل اقدام کرده ایم.
    وی گفت:سازمان راهداری در رسیدگی به متخلفان بخش حمل و نقل بسیار جدی است و جلسات کمیسیون های رسیدگی به تخلفات این سازمان همواره برگزار می شود.
    پیرنون با اشاره به آغاز طرح زمستانی، اضافه کرد: از 20 روز قبل عملیات برف روبی در گردنه های الموت، طالقان و آوج آغاز شد و هم اکنون نیز این عملیات در برخی از گردنه های استان ادامه دارد.
    این مسئول با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: امیدواریم در این هفته با همکاری دستگاه ها برای حل بخشی از مشکلات حمل و نقل و رانندگان استان تلاش کرده و هدیه مناسبی به جامعه هدف خود در این هفته ارایه کنیم.
    وی گفت: امسال 25 دستگاه ناگان نو و به روز به حمل و نقل استان اضافه شد که بی نظیر بود و راهداری استان را کاندید آغاز نمادین عملیات زمستانی توسط وزیر راه و شهرسازی کرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو