فونیکسریمکسبهتام

از ابتدای سال ۹۷؛

پلمپ ۱۵۵ شرکت حمل و نقل

عصر خودرو- مدیر کل دفتر حقوقی راهداری گفت: در هزینه‌های بارنامه، ­ مواردی را باید شرکت حمل و نقل پر کند که در این بخش هرگونه ­تخلف، سعی در تغییر مبلغ کمیسیون تلقی شده و ممکن است به تعطیلی شرکت حمل و نقل منجر شود.

پلمپ ۱۵۵ شرکت حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، عباسعلی بنی اسدی ­­افزود:​​ در بحث هزینه‌های مندرج در بارنامه، ­ مواردی­ مثل اصل کرایه حمل، هزینه بارگیری و تخلیه، هزینه جرثقیل لیفتراک و ... که در مقررات حمل و نقل تاکید شده­ همه ­ این هزینه‌ها باید با جزئیات و به تفکیک در بارنامه‌ها ثبت­ شود.

    وی­ گفت: بعضاً پیش آمده است که شرکت‌های حمل و نقل با عدم تفکیک هزینه ها، ­ باعث ایجاد شبهه برای برخی از رانندگان می‌شود که با اطلاع رسانی اخیر سازمان راهداری، ­ این شرکت‌ها موظف به درج درست هزینه‌ها در بارنامه‌ها شده تا درصد دقیق کمیسیون و کارمزدشان هم در آن مشخص شده باشد.
    مدیرکل دفتر حقوقی راهداری افزود: سازمان راهداری از ابتدای سال 97 تاکنون هزار و 544 پرونده تخلف را مورد بررسی قرار داده که از این بین 790 پرونده منجر به جریمه نقدی، 155 پرونده منجر به تعطیلی شرکت، 205 پرونده منجر به تذکر و 394 پرونده هم حکم برائت گرفتند.
    بنی اسدی تاکید کرد:​ البته نباید فراموش کرد که فرایند رسیدگی به شکایات در سازمان راهداری یک فرایند شبهه قضایی است و حتما نیاز به یک شاکی دارد و تنها با شکایت راننده و اعلام شماره بارنامه و نام شرکت حمل و نقل این سازمان می‌تواند به پرونده‌ای ورود کند، اما شکایت در این سازمان به حضور فیزیکی رانندگان نیازی ندارد و تنها به صرف اعلام یک تخلف از طرف راننده از طریق پل‌های ارتباطی اینترنتی، پیامکی و تلفنی سازمان راهداری این سازمان می‌تواند ورود کرده و مورد را بررسی کند.
    وی گفت: از ابتدای امسال سازمان راهداری درباره شرکت‌های حمل و نقل که مرتکب تخلفاتی سنگین مثل دریافت کمیسیون اضافه از رانندگان شده اند بدون طی مراحل پیشین مجازات یعنی تذکر شفاهی، تذکر کتبی و جریمه مستقیم حداکثر اختیار قانونی خود یعنی جریمه پنج میلیون ریالی را اعمال می‌کند و در صورت تکرار تخلف ممکن است حکم به تعطیلی شرکت حمل و نقل هم داده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط