فونیکسریمکسبهتام

تا اواسط خرداد ماه ۱۴۰۰ انجام گرفت؛

پرداخت ۳.۴ هزار میلیاردتومان وام کرونایی به فعالان حمل‌ونقل

عصر خودرو- مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا اواسط خردادماه ۱۴۰۰ با پرداخت حدود ۷۲ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

پرداخت ۳.۴ هزار میلیاردتومان وام کرونایی به فعالان حمل‌ونقل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن صادقی، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی آخرین میزان تسهیلات پرداختی به فعالان آسیب دیده از کرونا در حوزه حمل و نقل تا اواسط خرداد ١4۰۰ را تشریح کرد.

    صادقی گفت: تا اواسط خرداد 1400، از مجموع حدود 4750 میلیارد تومان تسهیلات درخواستی در بخش حمل و نقل برون شهری،  3400 میلیارد تومان معادل 72 درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و  هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

    صادقی گفت: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری نظیر رانندگان مسافربری جاده ای و شرکت ها هستند که با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند.

    وی افزود: در مجموع حدود 203 هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود 155 هزار پرونده و معادل 76 درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

    صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع 29 پرونده که درخواست بیش از 2553 میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده 15 شرکت به ارزش حدود 2200 میلیارد تومان پرداخت شده است که نشان از پرداخت 86 درصدی کل تسهیلات درخواستی این بخش دارد.

    وی ادامه داد: در حوزه ریلی نیز از مجموع 58 پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی 890 میلیارد تومان، تسهیلات 23 شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود 230 میلیارد تومان و حاکی از پرداخت تنها 26 درصد از کل تسهیلات درخواستی این بخش است.

    مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان با تاکید بر ضرورت و فوریت رسیدگی به شرکت‌های حوزه حمل و نقل به سبب آسیب‌های جدی وارد بر آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و علی الخصوص بخش حمل و نقل ریلی کشور که در دریافت تسهیلات کرونا، با موانع و مشکلات متعددی مواجه هستند، ضمن درخواست همکاری بیشتر و همراهی برخی بانک‌های عامل جهت تسریع و تسهیل در پرداخت این وام حمایتی، گفت: به دنبال آن هستیم که در درجه اول شرایط دریافت این وام حمایتی از بانک ها را برای شرکت هایی که هنوز موفق به اخذ آن نشده اند، تسهیل نماییم و در درجه دوم و در صورت فقدان توان این شرکت ها در تامین شرایط دریافت این تسهیلات، رقم تخصیصی جهت حمایت از دیگر شرکت های آسیب دیده این حوزه، آزادسازی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو