فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن صنایع همگن در گفتگو با «عصرخودرو»:

قطعه سازان با ۱۰ هزار میلیارد تومان جانی دوباره می گیرند

عصر خودرو- عضو انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی پیشنهاد کرد که در صورت تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان به ایران‌خودرو و سایپا و تمرکز بر پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان ظرف مدت ۳۰ روز، قطعه سازان این توان را خواهند داشت که تا پایان اسفند به خط تولید بازگردند و تولید روزانه ۱۵۰۰ دستگاه خودرو را پشتیبانی کنند.

قطعه سازان با ۱۰ هزار میلیارد تومان جانی دوباره می گیرند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱:۰۰

    سعید صبوری در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با تأکید بر این‌که افزایش قیمت خودرو و اصلاح قیمت‌ها هم‌اکنون نوش دارو بعد از مرگ سهراب این صنعت است، گفت: به دلیل انجام ندادن اقدامات درزمانی مفید هم‌اکنون به‌اندازه‌ای با زیان مواجه شده‌ایم که اقداماتی جدید چندان دیده نمی‌شود.
    وی بابیان این‌که اثرات زیان‌بار قطعه سازان اسف‌بار است، تصریح کرد: قطعه سازان هم‌اکنون مطالبات زیادی از خودروسازان دارند و خودروسازان نیز به دلیل نداشتن توان، قصد پرداخت این مطالبات را ندارند.
    صبوری ادامه داد: باوجود دو برابر شدن قیمت خودروها عایدی برای خودروسازان خواهد داشت اما تا زمانی که خودروسازان زیان‌های خود را جبران و به قطعه ساز مبلغی پرداخت کنند، قطعه سازان از پا درخواهند آمد.
    عضو انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی افزود: اما اگر قرار است مبلغی واریز شود باید به‌صورت قاطع و طی مقرراتی خاص مبلغی واریز و سهم قطعه ساز از آن مبلغ مشخص شود.
    صبوری با تأکید بر این‌که خودروسازان هم‌اکنون به پیش خریداران خودرو و از سوی دیگر به قطعه سازان بدهکار هستند، تصریح کرد: اما این بدهی چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرد و در صورت ادامه این روند، شاهد تعطیلی تعداد زیادی از قطعه سازان خواهیم بود.
    این فعال صنعت قطعه با اشاره به فعالیت شرکت‌های قطعه‌سازی با 30 درصد فعالیت گفت: مطالبات قطعه سازان از خودروسازان حدود 20 هزار میلیارد تومان است اما قانونی وجود ندارد که برای پرداخت این بدهی به قطعه سازان فشاری به خودروسازان وارد کند و در اصل این رقم زیان انباشته‌ای است که فشاری به آن‌ها وارد نمی‌کند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط