فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

نگاهی به نکته‌های مغفول مانده درباره مشکلات مردم با خودروسازان

عصرخودرو - موضوع افزایش قیمت خودروها از سوی شرکت‌ها مختلف و تجمع خریداران جلوی در شرکت و مطالبات آن‌ها همچنان یکی از موضوعات اصلی این روزهای صنعت خودرو است.

نگاهی به نکته‌های مغفول مانده درباره مشکلات مردم با خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، درزمینهٔ تجمعات اخیر در مقابل شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو بد نیست به اتفاقات افتاده طی روزهای اخیر نگاهی دوباره بی اندازیم با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم در این نوشتار مطالبات مردم را غیرقانونی و حتی غیرعادی بخوانیم.
    مشکلات به وجود آمده برای شرکت‌ها از سه منظر قابل‌تأمل است.
    منظر نخست تصمیم حاکمیت است. جدا از اینکه تصمیم حاکمیت درباره چگونگی تعامل یا همکاری با کشورهای دیگر درست باشد یا اشتباه، باید توجه کنیم که هر تصمیمی عواقبی دارد و خیلی اوقات برای رسیدن به یک هدف بزرگ‌تر و یا دفاع کردن از حق قانونی خودرو باید از اهداف کوچک‌تر چشم‌پوشی کرد. این موضوعی است که همه باید به آن توجه کنند، اما به‌واقع از دولت انتظار می‌رود خیلی شفاف بیاید مشکل را با مردم در میان بگذارد و از سوی دیگر تلاش کند راه‌حل‌های جایگزین را به شرکت‌ها و مردم نشان دهد، نه آنکه خود را کنار بکشد و تنها از بیرون به ماجرا نگاه کند و به‌جای کمک در حل مشکلات بیشتر دنبال سنگ‌اندازی در مسیر شرکت‌ها باشد.
    منظر دوم دقت در انتخاب از سوی مردم است. در طی سال‌های اخیر بارها دیده‌شده است که برخی اندک از خریداران برای به دست آوردن سود بیشتر فریب تبلیغات شرکت‌ها را خورده‌اند، درحالی‌که اگر متقاضیان خودروها کمی باهوش‌تر باشند کمتر درگیر مشکلات این‌چنین می‌شود، مانند اتفاقی که در زمان خرید سیتروئن سی 3 افتاد و فردای اتمام پیش‌فروش این خودرو تعداد زیادی از خریداران با حضور دریکی از شرکت‌های لیزینگ به دنبال خرید این خودرو بودند.
    اما منظر سوم، سهم خودروسازان در ایجاد این مشکلات است. به‌طور حتم نمی‌توان گفت شرکت‌های خودروساز بی‌تقصیر در اتفاقات ایجادشده هستند، اما بسیار بهتر مدیران ارشد شرکت‌های خودروسازی شفاف‌تر عمل کنند و با حضور در رسانه‌ها هم تقصیر خود را قبول کنند و هم راهکارهایی که برای برون‌رفت از این مشکلات در حال اجرا دارند را به‌صورت شفاف به گوش مردم برسانند.

    مهدی اسدی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو