فونیکسریمکسبهتام

مجوز ویژه نمایندگان مجلس برای رفت و آمد در خطوط ویژه تهران

عصر خودرو- عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی از نامه محرمانه معاونت اجرایی مجلس به نمایندگان جهت صدور مجوز تردد در خطوط ویژه در سطح شهر تهران خبر داد.

مجوز ویژه نمایندگان مجلس برای رفت و آمد در خطوط ویژه تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  احمد علیرضا بیگی  اظهار داشت: روز سه شنبه نامه محرمانه از جانب معاونت اجرایی مجلس روی میز نمایندگان گذاشته شد و در آن نامه اعلام شد امکان بهره مندی نمایندگان از مجوز تردد در خطوط ویژه در سطح شهر تهران فراهم شده است لذا فرمی را تکمیل نمایند تا مجوزات لازم برای شخص نمایندگان صادر شود.

    نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این مجوز گفت: اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل سوم بند ششم و اصل سوم بند نهم بر هرگونه استبداد و خودکامگی و رفع تبعیضات ناروا تاکید دارد.

    وی تاکید کرد: همچنین بر اساس اصل 19 قانون اساسی مردم ایران از هر قوم و قبیله ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان، موجب امتیاز آنها نخواهد بود همچنین طبق اصل 20 قانون اساسی همه افراد ملت اعم از زن و مرد به صورت یکسان در حمایت قانون قرار دارند.

    عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: فلسفه ایجاد خطوط ویژه برای وسایل نقلیه عمومی جهت افزایش سرعت و سهولت حرکت این وسایل در راستای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

    وی تاکید کرد: عبور از خطوط عبور ویژه یعنی عبور از حقوق مردم است. این استثنا فقط برای عبور خودروهای امداد و نجات وجود دارد که دارای دستورالعمل خاص هستند و فقط خودروهای پلیس، آتش نشانی، آمبولانس‌هایی که دارای مصدوم باشد می‌توانند از این خطوط عبور کنند. این خودروها در مواقعی که ماموریت امداد و نجات ندارند نمی توانند از خطوط ویژه عبور و مرور کنند.

    علیرضابیگی گفت: شخصیت هایی که بر اساس مصوبات شورای امنیت کشور دارای اسکورت و حفاظت هستند به بهانه حفاظت و سرعت از خطوط ویژه استفاده کرده و چراغ راهنمایی برای عبور این شخصیت ها قرمز یا سبز می شود.

    وی اظهار داشت: خاطراتی از عبور و مرور رهبر انقلاب وجود دارد که نه تنها ایشان سبز کردن چراغ را به بهانه عبورشان منع کردند بلکه وقتی متوجه شدند چراغ به مدت طولانی برای عبور ایشان سبز نگه داشته شده و مردم در جهت دیگر عبور معطل شده اند دستور تنبیه فرد مسئول را دادند.

    وی ادامه داد: اینکه بسیاری از مشکلات مردم حل نمی شود و یا دیر حل می شود به خاطر این است که اساسا مسئولان متوجه این مشکلات نیستند؛ اگر قرار باشد مسئولان از تحمل ترافیک و تبعات مادی و روانی آن معاف شوند متوجه مشکلات مردم نمی شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو