فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران :

حذف نرده‌های چهارراه ولیعصر آسان‌ترین راه برای تردد عابران پیاده

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران گفت: حذف نرده‌های چهارراه ولیعصر(عج) آسان‌ترین و در دسترس ترین راه حل برای تردد معلولان است.

حذف نرده‌های چهارراه ولیعصر آسان‌ترین راه برای تردد عابران پیاده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم شهرداری برای برداشتن نرده‌های چهارراه ولیعصر(عج) برای تردد آسان معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، اظهار کرد: فرقی نمی‌کند که ما چند معلول ویلچری یا غیرویلچری داریم، مهم این است که ما وظیفه داریم شرایط زیست را برای همه شهروندان فراهم کنیم.
    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مخالفت پلیس برای برداشتن نرده‌های این چهارراه گفت:‌ اشکال ندارد، اما یک راهکار ارائه دهند تا مشکل افرادی که نمی‌توانند از زیرگذر استفاده کنند و می‌خواهند از عرض خیابان عبور کنند، حل شود. زیرا ما با هم در حال اداره شهر هستیم و در کار مشترک هم باید نظر همه ذی نفعان مورد توجه قرار گیرد، لذا می‌توان با مذاکره و گفتگو نگرانی‌های ترافیکی پلیس را حل کرد.

    بیشتر بخوانید: تیغ جراحی معاونت ترافیک شهرداری بر نرده‌های چهارراه ولیعصر/ پاک کردن صورت مسئله به جای حل مشکل تردد معلولان

    وی افزود:‌ ما در مورد نرده‌های چهارراه ولیعصر(عج) در مقابل مطالبات مردم قرار گرفته‌ایم و مدیریت شهری باید به مطالبات مردم پاسخ دهد و شهرداری و پلیس هم از ذی‌نفعان مدیریت شهری هستند.

    نژادبهرام با اشاره به نگرانی‌های ترافیکی پلیس تصریح کرد: اگر نگرانی ترافیکی داریم باید تلاش کنیم که به جای عابران، خودروها را به زیر سطح زمین ببریم.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمام راه‌ها برای حل مشکل معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، بررسی شده است و در نهایت به برداشتن نرده‌ها رسیده‌اید؟،‌ گفت: این کار آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه حل است که برای کسی مشکل ایجاد نمی‌کند، اما نظر پلیس این است که این اقدام مشکل ترافیکی به وجود می‌آورد و من می‌گویم این اختلاف نظر قابل گفتگو است و ما می‌توانیم مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کنیم و در نهایت به یک جمع بندی مناسب برسیم.

    وی در خصوص پیشنهادات خود برای حل مسئله معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، تصریح کرد: یکی از راه‌ها برای حل این مسئله نصب پل هوایی و دسترسی به آن از طریق آسانسور است و دیگری هم برداشتن نرده‌هاست.

    نژادبهرام در خصوص ساخت آسانسور برای متصل کردن آن به زیرگذر گفت: هنگامی که زیرگذر را می‌ساختند باید برای آن آسانسور تعبیه می‌کردند و اکنون مشخص نیست که آیا نصب آسانسور و اتصال آن به زیرگذر امکان پذیر است یا خیر، لذا من معتقدم در حال حاضر برداشتن نرده‌ها آسان ترین و در دسترس‌ترین راه حل است.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اولویت ما پیاده محوری است، بیان کرد: اکنون در این مقطع و به صورت کوتاه مدت نمی‌توانیم خودروها را به زیرزمین هدایت کنیم، اما در مجموع این رویکرد وجود دارد که عابران را به زیرزمین هدایت نکنیم و برای بلند مدت هم می‌توان بررسی کرد که اگر امکان دارد در چهارراه ولیعصر(عج) به جای عابران، خودروها از زیرزمین عبور کنند.

    وی گفت: نظر من این است که از ابتدا باید زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) را برای خودرو می‌ساختند، نه انسان‌ها. زیرا معتقدم سطح شهر متعلق به انسان‌هاست و نباید آن‌ها را به زیرزمین هدایت کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو