فونیکسریمکسبهتام

مشاور شهردار تهران در امور توان یابان مطرح کرد؛

رضایت معلولان از اقدامات ستاد مناسب سازی معابر

عصر خودرو- عین‌القضات گفت: مناسب سازی معابر پایتخت نقطه توقف ندارد و باید همواره ادامه داشته باشد.

رضایت معلولان از اقدامات ستاد مناسب سازی معابر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا  فعلی‌اصغر عین‌القضات مشاور شهردار تهران در امور توان یابان  ، درباره آخرین اقدام های انجام شده  جهت تسهیل تردد معلولان، افراد کم‌توان و ناتوان، با تأکید بر این نکته که از شرایط موجود راضی هستیم، گفت: تا به امروز اقدام‌های خوبی  برای مناسب سازی معابر پایتخت جهت تردد معلولان، افراد کم‌توان و ناتوان،انجام شده است اما باید بگویم که به صورت صد در صدی از شرایط راضی نیستم، ولی تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شرایط زندگی در پایتخت را برای افراد معلول و کم‌توان در پایتخت بهتر کنیم.
    مشاور شهردار تهران در امور توان یابان افزود: مناسب‌سازی معابر و اماکن پایتخت فرآیندی نیست که در یک نقطه متوقف شود و باید اعلام کنم ما در این دوره مدیریت شهری توانستیم با حذف موانع U شکل از پیاده‌راه، شرایط تردد افراد معلول و کم‌توان از پیاده راه را فراهم کنیم.

    عین‌القضات با اشاره به مناسب‌سازی 22 میدان میوه و تره‌بار برای معلولان و افراد کم‌توان، ادامه داد: در کنار مناسب‌سازی میادین میوه و تره‌بار، 22 بوستان نیز برای افراد کم توان مناسب‌سازی شد که با احتساب 44 بوستان قبل تعداد بوستان های مناسب سازی شده برای معلولان و افراد کم توان در پایتخت به  66 بوستان رسیده است.

    او افزود: یکی دیگر از اقدام های ما مناسب سازی ایستگاه های بی آر تی جهت استفاده افراد معلول و کم توان بود و در کنار آن نیز تا پایان سال جاری تعداد 49 دستگاه آسانسور نیز در تمامی ایستگاه‌های مترو نصب می‌شود.

    مشاور شهردار تهران در امور توان یابان در پاسخ به این سوال که آیا امروز افراد کم‌توان و ناتوان از مناسب سازی معابر و اماکن پایتخت جهت تردد راضی هستند یا خیر، ادامه داد: به طور حتم افراد معلول از شرایط موجود ابراز رضایت می‌کنند، اما باید گفت در نقاط مختلفی از شهر ما  برای مناسب‌سازی معابر جهت تردد معلولان توفیق چندانی نداشتیم.

    بیشتر بخوانید: احداث 10 بازار میوه و تره بار محلی و محله‌ای در مناطق 22 گانه تهران

    عین‌القضات با اشاره به منطقه بازار بزرگ تهران، گفت: در بازار اگر پیاده‌راه را آزاد کنیم باتوجه به تردد 70 هزار موتور سیکلت در آن منطقه به طور حتم مشکلات و حوادثی برای شهروندان ایجاد می شود اما باید گفت ما رخی از مسیر های بازار را با ایجاد موانعی برای تردد افراد معلول و وارد نشدن موتور سیکلت به پیاده راه مناسب سازی کردیم.

    مشاور شهردار تهران در امور توان یابان تصریح کرد: ما در یک سال و نیم گذشته تعداد 22 بوستان را جهت تردد افراد معلول و کم‌توان مناسب‌سازی کردیم که امروز شهروندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر بوستان‌ها به صورت رایگان ویلچر دریافت کنند و نکته دیگر این است که ما در مدیریت شهری تأکید کردیم که هیچ پروژه شهری بدون مناسب‌سازی جهت معلولان افتتاح نشود.

    او ادامه داد: برای افراد معلول و نابینا برنامه‌ای طراحی شد که معلولان و نابینایان  با نصب آن بر روی تلفن های همراه می‌توانند از معابری که جهت استفاده آن‌ها مناسب‌سازی شده است، آگاهی پیدا و باتوجه به معابر مناسب‌سازی شده مسیر خود را انتخاب کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو